شناسهٔ خبر: 116199 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی :

اختصاص ۸۰ درصد اتوبوس های استان به زائران‌ اربعین

اربعین آذربایجان شرقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از اختصاص ۸۰درصد اتوبوسها برای جابجایی زوار اربعین امام حسین علیه السلام و ۲۰ درصد باقیمانده، برای مسافران داخل استان و بین استانی خبرداد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ اورجعلی علیزاده با بیان اینکه در طول طرح اربعین، از ۱۰ شهریور تا ۵ مهر حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار زائر از استان به مرز مهران منتقل خواهند شد افزود: فروش بلیت به دو صورت الکترونیکی و روز شمار و حضوری انجام خواهد شد که ۵۰ درصد بلیت ها الکترونیکی و ۵۰ درصد در محل ترمینال ها به فروش می رسد.

وی با اشاره به اینکه نرخ های بلیت سفر اربعین توسط ستاد اربعین کل کشور تعیین و به شرکت های حمل و نقل و پایانه های مسافربری اعلام شده است تصریح کرد: زائران در صورت مشاهده هر گونه تخلف از جمله گران فروشی بلیت، با شماره تلفن گویای ۱۴۱ راهداری تماس گرفته یا به صورت حضوری در پایانه های مسافربری به بازرسان مستقر اعلام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی همچنین با اعلام‌اینکه بلیت اربعین فقط به زائرانی فروخته می شود که در سامانه سماحِ سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده باشند اضافه کرد: این سامانه به سیستم صورت‌وضعیت و صدور بلیت لینک‌ بوده این‌ امکان را فراهم می کند که زائران‌ بتوانند با برنامه ریزی و منضبط راهی سفر اربعین شوند.

علیزاده از هم‌استانی ها خواست، بازگشت از سفر اربعین را به روزهای پایانی و شلوغ موکول نکنند.