شناسهٔ خبر: 116201 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در دیدار با انبوه سازان مسکن؛

کیفیت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها دو عامل مهم در پیش‌برد طرح نهضت ملی مسکن 

دیدار مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با انبوه سازان مسکن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور در محل اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان ضمن بازدید از روند اجرای این طرح، در نشستی با جمعی از سازندگان و انبوه سازان مسکن بر تسریع اجرای پروژه‌ها، کیفیت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ با هدف سرعت بخشی به پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن بازدید از روند اجرای این پروژه‌ها در شهر جدید بهارستان، برای دومین مرتبه در یکماه اخیر با جمعی از سازندگان و انبوه سازان مسکن دیدار و گفتگو کرد.  

وی پس از استماع مسائل و مشکلات آنان، پیشرفت فیزیکی این طرح را مورد بررسی قرار داد و جهت رفع مشکلات، راهکارهای عملی در این رابطه ارائه نمود همچنین مقرر شد بمنظور رفع موانع اجرایی و تسریع در عملکرد این جلسات هر دو هفه یکبار برگزار گردد تا در اسرع وقت مسائل احتمالی که در مسیر اجرای پروژه پیش می‌آید تعیین تکلیف شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به اهمیت طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: اجرای این پروژه باید با نگاهی ویژه انجام پذیرد لذا برای حل مشکلات ضروری است تا شرکت عمران شهرهای جدید با حضور در کارگاه های مرتبط با این طرح، مسائل و مشکلات را با سرعت پیگیری و حل و فصل کند.  

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن از لحاظ جنس پروژه شباهت‌هایی با پروژه‌های راهسازی و پل سازی دارد گفت: در این قبیل پروژه‌ها با انعقاد قرارداد زمین در اختیار پیمانکار قرار می‌گیرد و مطاق با شرایط پیمان عمل می‌شود، در طرح نهضت ملی مسکن نیز تقریبا به همین شیوه است با این تفاوت که کارفرما مردم هستند، بعلاوه اینکه در این طرح برای کمک و مساعدت به مردم شیوه نامه هایی تنظیم شده است.  

قاری‌قرآن با تاکید بر اجرای پروژه‌ها براساس ساز و کار ویژه و مشخص بیان داشت: کیفیت به همراه صرفه جویی در هزینه‌ها برای دستیابی به بهای تمام شده مناسب ضرورت دارد لذا می‌بایست حساب شده و دقیق پیش رفت.  

وی تاکید کرد: در راستای سرعت بخشی به اجرای پروژه‌ها، برنامه زمانی تجهیزکارگاه توسط انبوه‌سازان و سازندگان در اسرع وقت ارائه و علاوه بر این برنامه زمان بندی اجرا، تهیه شود.  

وی با بیان اینکه الزامی است برنامه زمان بندی تمامی سازندگان و انبوه سازان این پروژه مشخص و در ذیل قراردادها ارائه شود گفت: براین اساس در جلسات، برنامه را پیگیری و در صورت عدم تطابق، مصداق‌های مرتبط را بررسی و مشکلات را در محل اجرای پروژه حل می‌کنیم و بدین ترتیب کارها با سرعت پیش می‌رود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در این جلسه موضوعات و مباحث پیرامون خدمات شهری، آب، برق و گاز و مباحث نظام مهندسی، ایمنی در ساختمان، روند اجرای قراردادها مطرح و جهت رفع مشکلات بررسی و برنامه ریزی لازم بعمل آمد.