شناسهٔ خبر: 116237 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد:

بکارگیری ۱۲۰ اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین از استان همدان

ناوگان مسافری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان از بکارگیری ۱۲۰ اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین از استان همدان به مرز مهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، صفر صادقی راد گفت: نرخ کرایه با توجه به نوع اتوبوس در سه سطح تعریف شده که برای اتوبوس های ۴۴ نفره ۱۴۹ هزار تومان، اتوبوس ۳۲ نفره قیمت ۱۸۴ هزار تومان و اتوبوس ۲۵ نفره ۲۴۵ هزار تومان تعیین شده است.

وی افزود: تعداد اتوبوس هایی که از طریق کارت هوشمندی که برای آنها صادر شده و در سامانه اداره کل راهداری ثبت شده ۲۰۰ دستگاه است اما از این تعداد بخشی از استان های همجوار هستند که از استان همدان کارت هوشمند دریافت کرده اند و جزو آمار استان همدان قرار گرفته اند.

صادقی راد ادامه داد: تعدادی نیز اتوبوس هایی هستند که برای سرویس اداره ها و کارخانه ها کار می کنند که عملا نمی تواند در این طرح شرکت کنند در نتیجه ۱۲۰دستگاه اتوبوس می توانند در این طرح شرکت کنند.
مدیرکل راهداری استان همدان یادآور شد: ۹۰ درصد ناوگان حمل و نقل استان همدان را اتوبوس های ۲۵ نفر تشکیل داده است، یادآور شد: زائرین از یک ماه قبل از اربعین و به ویژه در برخی از استان ها از چند روز قبل به سمت مرز های خروجی حرکت کرده اند.

صفر صادقی راد ابراز داشت: پیک بازگشت معمولا در مدت پنج تا شش روز بوده و بیشترین بازگشت از مرز مهران است به همین منظور همه ناوگان اتوبوس کشور بسیج می شوند هر چه سریع تر زائران را از مرز مهران به استان های خود جا به جا کنند اما پیش بینی اعزام مسافران درون استانی به مقصد استان های دیگر نیز مد نظر است.

این مسئول تصریح کرد: انتظار می رود از همه رانندگان چه رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و شخصی موارد ایمنی را رعایت کنند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند و به فاصله دو تا سه ساعت رانندگی استراحتی داشته باشند.