شناسهٔ خبر: 116342 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری استان قم خبر داد:

طرح احداث تقاطع غیر همسطح باغیک- تفرش محور قدیم سلفچگان- ساوه، اجرایی شد

خبر رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های استان قم عنوان کرد: با اعتباری بالغ بر 235 میلیاردریال، طرح احداث تقاطع غیر همسطح باغیک- تفرش محور قدیم سلفچگان- ساوه عملیاتی شد

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی ازاستان قم، رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، از اجرایی شدن طرح احداث تقاطع غیر همسطح باغیک- تفرش واقع در محور قدیم سلفچگان- ساوه خبرداد.
جعفر اویسی درتکمیل خبر فوق اضافه کرد: با توجه به اولویت‌های اجرایی سازمان متبوع و به تبع آن ادارات کل استانی در رفع نقاط حادثه خیز  وتامین ایمنی سفرهای برون‌شهری، اجرای طرحی به منظور رفع نقطه حادثه خیز باغیک- تفرش واقع درمحور قدیم سلفچگان- ساوه، دردستور کار این اداره کل قرار گرفت.
وی افزود: پس از مطالعات صورت گرفته، نسبت به احداث یک دستگاه پل زیرگذر جهت اجرای  تقاطع غیر همسطح درمحل، برنامه ریزی شد.
اویسی ادامه داد: پس از اخذ تصمیم احداث تقاطع غیر همسطح باغیک- تفرش و تامین اعتبارات آن، طی هفته دولت، کلنگ احداث این تقاطع که نقش تعیین کننده‌ای در کاهش حوادث در این نقطه از محور قدیم سلفچگان- ساوه دارد، برزمین خورد.
وی درخصوص مشخصات فنی پروژه گفت: از آنجا که محور قدیم سلفچگان- ساوه از مسیرهای پر ترافیک و معبر وسایط نقلیه نیمه سنگین است، جهت هدایت ترافیک و جلوگیری از مسدود شدن راه، نسبت به احداث یک راه کمکی( واریانت) به موازات جاده قبلی اقدام می شود.
رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم در ادامه به دیگر مشخصه‌های فنی پروژه پرداخت و عنوان کرد: دراین طرح یک دستگاه پل باکسی زیرگذر به ارتفاع 4/5  متر و دهانه  12  متر درمحل احداث می شود.
جعفر اویسی از دیگر اقدامات اجرایی جهت احداث تقاطع غیر همسطح باغیک- تفرش به عملیات راهسازی اشاره و افزود: به منظور احداث رمپ‌های ورودی و خروجی تقاطع، نسبت به عملیات بار برداری و بارریزی و اجرای زیراساس، اساس، آسفالت بیندر و توپکا درسطوح جاده ای تقاطع اقدام میشود.
وی میزان اعتبار تخصیصی این پروژه را افزون بر 235 میلیاردریال عنوان و تصریح کرد: هزینه مورد نیاز پروژه به صورت مشترک واز محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و نیز اعتبارات استانی تامین شده است.
اویسی درخاتمه از تمامی کاربران جاده‌ای که از محل اجرای پروژه تردد می نمایند درخواست کرد نسبت به رعایت جوانب ایمنی ساعی و با مجریان طرح تعامل لازم راداشته باشند.