شناسهٔ خبر: 116358 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۵ ماه گذشته صورت گرفت:

تهیه، نصب و تعمیر بیش از ۱۲ هزار علائم ایمنی راه ها در محورهای خراسان شمالی

علائم ۱۲ هزار و ۲۰۰ عدد علائم ایمنی راه ها(اخطاری، انتظامی، مسیرنما و ...) در محورهای خراسان شمالی طی ۵ ماه گذشته تهیه، نصب و تعمیر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: طی این مدت ۳ هزار و ۳۰۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی راه ها با اولویت نقاط پرتصادف، راه های آسیایی و گردشگری تهیه، نصب و تعمیر و ۹۰ کیلومتر شیار لرزاننده (رامبل استریپس) طولی با اولویت میانه راه های دوخطه اجرا شده است.

محمد مشتری از اجرای علائم افقی و خط نوشته ها به طول ۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع خبر داد و افزود: ارتقای حفاظ ایمنی میانه راه ها و نواحی پل و پرتگاهی و بهسازی حفاظ های موجود با اولویت کاربرد حفاظ بتنی در جا یا مفصلی (حسب تشخیص) به طول ۴ کیلومتر از دیگر اقداماتی است که در این مدت به منظور افزایش ایمنی و حریم راه ها انجام شده است.

وی اظهارکرد: ۴۳۰ عدد سر گاردریل ها (با اولویت بالی شکل و مهار در خاک)، موانع صلب و دماغه ها و نصب ناحیه انتقالی پل ها در ۵ ماهه امسال ایمن سازی شد.

وی همچنین به اجرای خط کشی سرد ۵۶۰ کیلومتر از راه های استان اشاره کرد و ادامه داد: نصب انواع علائم اخطاری قوس، مسیرنما و خطرنما، شانه سازی، رنگ آمیزی پایه های تابلو و نرده های پل، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل، تامین روشنایی و رفع خاموشی، پاکسازی حریم راه ها و آشکارسازی نقاط پر تصادف در طول محورها از جمله اقدامات این اداره کل به منظور ایمن سازی محورهاست.