شناسهٔ خبر: 116377 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به استان اصفهان؛

تحویل بیش از ۵۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن کشور تا پایان امسال / رفع مشکلات اراضی ملی شاهین شهر و میمه

سفر مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به اصفهان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به استان اصفهان ضمن بازدید از اراضی طرح نهضت ملی مسکن شاهین شهر و میمه و رفع مشکلات آن، گفت: تا پایان امسال بیش از  ۵۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور تحویل داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا فخاری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به اتفاق هیات همراه در سفر به استان اصفهان، به منظور بررسی مشکلات اراضی ملی، با همراهی علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به شهرستان‌های شاهین شهر و میمه و برخوار عزیمت کردند.  

در این سفر از اراضی ملی و پروژه‌های مرتبط در شهرهای میمه، گرگاب و شاهین شهر بازدید بعمل آمد و مسایل و مشکلات مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.  

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص برآیند این سفر و تصمیمات اتخاذ شده اظهار داشت: طی بازدید از سابقه مربوط به ساخت طرح نهضت ملی مسکن رفع برخی از کاستی‌های موجود از جمله تامین مدرسه، کلانتری و مساجد در دستور کار قرار گرفت.  

وی افزود: در این رابطه منابع مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها (حدود چهار میلیارد تومان) پیش بینی شد همچنین مقرر است اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و شهرداری شاهین شهر برای راه دسترسی این مناطق به صورت مشترک اقدامات لازم را صورت دهند.  

فخاری اذعان داشت: در شهرستان شاهین شهر و میمه مطابق با بررسی‌هایی که انجام دادیم بعضی از اراضی قابلیت لازم را برای الحاق داشتند که پس از گفت‌وگو و انتخاب اراضی، موانع شناسایی شد لذا بخشی از این موانع می‌بایست در شورای برنامه ریزی استان مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و بخشی دیگر در شهرستان قابل انجام است.  

وی با بیان اینکه با الحاق این اراضی تامین زمین مطابق با افراد واجد شرایط انجام می‌شود گفت: در حال حاضر زمینی به مساحت حدود ۱۴۷ هکتار الحاق شده و اراضی دیگری برای ایثارگران مد نظر قرار گرفته است که لازمه آن همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای بررسی تبصره یک ماده یک است.  

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیان داشت: در کل کشور از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ثبت نامی برای طرح نهضت ملی مسکن حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و در حال حاضر برای یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد تامین زمین شده است.  

وی اظهار داشت: تا پایان سالجاری بالای ۵۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن (از مجموع طرح اقدام ملی مسکن و طرح نهضت ملی مسکن) تحویل داده می‌شود.  

فخاری عنوان کرد: افرادی که پیامک تایید برای دریافت مسکن ملی را دریافت کرده‌اند، اما به کارگزاران معرفی نشده‌اند می‌بایست به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.  

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این بازدیدها اظهار داشت: به لطف خداوند این سفر موجبات خیر و برکت را برای شهرستان شاهین‌شهر و میمه به همراه داشت و بسیاری از مسائل و مشکلات در حوزه اراضی ملی رفع و مصوبات آن نیز با سرعت پیگیری خواهد شد.  

وی اذعان داشت: در سفر به شهرستان شاهین‌شهر و میمه در حاشیه بازدیدهایی که بعمل آمد تامین اعتبار پروژه‌های کلانتری و مسجد در سایت مسکن مهر، احداث مدرسه، سهم شهرداری از تفکیک اراضی و احداث فضای سبز از جمله موضوعاتی بود که مورد پیگیری قرار گرفت.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان بیان داشت: در حال حاضر براساس ثبت‌نام‌های بعمل آمده برای طرح جهش تولید مسکن استان اصفهان، بیش از ۴۲۲ هزار نفر در استان متقاضی بهره‌مندی از مزایای این طرح بوده و اقدام به ثبت‌نام کردند. که تا کنون افزن بر ۱۳۵ هزار نفر حائز شرایط فعال هستند و تا کنون نیز برای بیش از ۹۱ هزار واحد در استان اصفهان تامین زمین شده است.