شناسهٔ خبر: 116389 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبرداد؛

عبور بیش از ۳۳ هزار زائر اربعین از پایانه مرزی خسروی در روز گذشته

کرمی مدیرکل راهداری کرمانشاه به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، طی روز گذشته بیش از۳۳ هزار زائر اربعین از پایانه مرزی خسروی به عتبات عالیات عازم شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) فریبرز کرمی اظهار کرد: روز گذشته(چهارشنبه، ۱۶شهریور) خروج ۳۳ هزار زائر از مرز اربعین و ورود ۷۴۵ نفر به کشور از طریق این مرز را شاهد بودیم.

وی گفت: به دلیل ازدحام جمعیت و حضور خیل کثیر زائران و مشکلات زیرساختی در منذریه عراق، از ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه به بعد به مدت چند ساعت امکان تردد از این مرز تقریبا متوقف شده بود که همین موضوع سبب ازدحام بی سابقه جمعیت در مرز بین المللی خسروی شد.

کرمی ادامه داد: از زمان بازگشایی مرز خسروی(۲۳ مرداد) تا کنون بیش از ۸۶هزار و ۵۰۰ زائر از طریق این مرز عازم عتبات عالیات شدند و تعداد افرادی که از این مرز وارد شدند را نیز ۲۷۴۵ نفر اعلام کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تردد بیش از۷۶۰ هزار دستگاه خودرو در محورهای استان طی روز گذشته هم خبر داد و افزود: این میزان تردد نسبت به روز ماقبل آن ۱۵ درصد بیشتر شده است.

کرمی افزود: هدایت خودروهای زائران به سمت پارکینگ ها و انتقال زائران با اتوبوس های تعبیه شده در میدان امام حسین (ع) در سه راهی نصرآباد به سمت مرز خسروی، حضور تاکسی ها و حتی خودروهای شخصی برای انتقال و جابجایی زائران، توزیع آب و غذا و دعوت از زائران به منازل مردم با توجه به گرمای هوا همگی جلوه های بی نظیری را از عشق و ارادت مرزنشینان قصرشیرین و غرب کرمانشاه به امام حسین (ع) می رساند.

وی مجموع تردد ورودی به استان را بیش از ۷۸ هزار دستگاه و مجموع تردد خروجی از کرمانشاه را نیز بیش از۶۳ هزار دستگاه اعلام کرد.

انتهای پیام/