شناسهٔ خبر: 116469 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:‌

بیش از ۱۰ هزار زائر اربعین حسینی با ناوگان مسافری آذربایجان‌شرقی به مرز مهران اعزام شدند

زائرین اربعین آذربایجان شرقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران اربعین حسینی از طریق ۳۵۰ سرویس ناوگان حمل و نقل مسافری استان به مرز مهران اعزام شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان  گفت با بیان اینکه حرکت از ۱۴ پایانه مسافری مبدا استان به مرز مهران انجام شده افزود: زائران ضمن حفظ آرامش، هرگونه نارسایی احتمالی را با شماره تلفن ۱۴۱ با عوامل اداره کل راهداری که در ترمینال ها مستقر هستند، در جریان بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچگونه نقص فنی یا حادثه ای برای اتوبوس های اعزامی از استان ما رخ نداده است، اظهار داشت: مسافران از لحظه ای که سوار اتوبوس می شوند تا زمانی که در مهران از اتوبوس پیاده می شوند، تحت پوشش بیمه قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: هشت هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت کل مسافران اربعین حسینی کشور در نظر گرفته شده که از این تعداد ۲۵۰ تا ۲۷۰ دستگاه مختص مسافران این استان است.

علیزاده، ادامه داد: با توجه به حجم زیاد مسافران در بازگشت از اربعین حسینی، زائران و هم استانی ها بازگشت خود را به روز آخر موکول نکنند.

وی با اشاره به استمرار حضور اتوبوس ها در مرز برای بازگرداندن مسافران تا چند روز بعد از اربعین، یادآوری کرد: تا زمانی که مسافران ما در مرز حضور داشته باشند، روند بازگرداندن آنها هم ادامه خواهد داشت و از این بابت نگرانی ای وجود ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: زیرساخت لازم برای خودروهای شخصی در مرز مهران فراهم بوده و زائرانی که با خودرو خودشان عازم مرز شده اند، می توانند از پارکینگ های دولتی یا بخش خصوصی در مرز استفاده کنند.

علیزاده، افزود: با توجه به تجربه سال های گذشته، مسافران می توانند در لحظه پیاده شدن از وسایل نقلیه، از طریق تعیین موقعیت مکانی با نرم افزارهای ویژه از جمله پیام‌رسان ها و ذخیره آن، هنگام‌ برگشت به راحتی وسیله نقلیه خودشان را پیدا کنند.