شناسهٔ خبر: 116472 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۱۳ روز اول طرح اربعین حسینی:

تردد در محورهای مواصلاتی لرستان ۱۲.۵ درصد افزایش یافت

تردد در محورهای مواصلاتی لرستان ۱۲.۵ درصد   افزایش یافت از پنجم تا هفدهم شهریور میزان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان لرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: از آغاز طرح اربعین حسینی تا هفدهم شهریور، بنا به تصاویر ترددشمارهای جاده‌ای، تردد چهار میلیون و ۶۴۸هزار و ۲۰۳ وسیله نقلیه در محورهای استان لرستان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با چهار میلیون و ۱۴۵هزار و ۳۰۰ وسیله نقلیه ۱۲.۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی گفت: بیشترین میزان تردد طی این مدت به ترتیب در محورهای سه‌راهی چالانچولان _ خرم‌آباد، خرم‌آباد-پلدختر و سه‌راهی دورود-چالانچولان به ثبت رسیده است.

شیروانی با بیان اینکه بیشترین سرعت متوسط وسایل نقلیه در آزادراه خرم‌آباد _ پل زال با ۹۸.۳ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است، گفت: پس از آن آزادراه خرم‌آباد-اراک با ۹۸ و آزادراه پل زال-خرم‌آباد با ۹۵ کیلومتر، ثبت بیشترین سرعت را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به افزایش تردد در محورهای خروجی و ورودی استان اظهار داشت: تردد ۵۸هزار و ۷۱۲ وسیله نقلیه در محور سه‌راهی زانوگه_سیمره (به سمت ایلام) صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۱۰۴ درصد رشد برخوردار است همچنین تردد در مسیر برگشت این محور نیز ۳۴هزار و ۸۲۲ وسیله نقلیه بوده که در مقایسه با سال قبل در همین مدت ۲۰درصد افزایش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاه‌ای لرستان گفت: در سایر محورهای ورودی و خروجی استان نیز شاهد رشد تردد هستیم.