شناسهٔ خبر: 116482 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران عنوان کرد:

اسلامشهر با ۷۲۰۰ پلاک ثبتی در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری نیازمند اقدام جهادی

محبت خواه پهنه بافت ناکارآمد شهری با ۷۲۰۰ پلاک نیاز به اقدام مشترک جهادی در اسلامشهر و توجه تمام نهادهای ذی مدخل دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در آستانه برگزاری نخستین ستاد بازآفرینی در سال جدیدگفت: بسیار امیدواریم با توجه به وجود ۱۰۲ هکتار بافت ناکارآمد شهری اسلامشهر شامل (بافتهای ناکارآمد میدانی، سکونتگاهی و تاریخی) این شهر، ستاد بازآفرینی شهرستان  مستمرا با حضور تمامی دستگاههای عضو تشکیل شده و منسجم تر عمل کند.

وی تصریح کرد: ۸ پهنه بزرگ با ۷۲۰۰ پلاک در بافتهای ناکارآمد نیاز به عزم تمامی دستگاهها بالاخص اجرایی شدن ماده ۲۰ از سوی دستگاههای خدمات رسان (آب و برق و گاز) دارد، مساله عملیاتی شدن تخفیفات در خصوص انشعابات می تواند بسیار موثر باشد.

وی همچنین از اعمال تخفیف نود درصدی صدور پروانه نوسازی در بافت توسط شهرداری اسلامشهر تشکر کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی نیز باید در این خصوص نهایت همکاری را داشته باشد و سازمان بازآفرینی شهری اسلامشهر پی گیر این مساله باشد، همچنین این موضوع و سایر موارد از طریق ستاد بازآفرینی شهرستان و اداره راه و شهرسازی اسلامشهر قابلیت پیگیری دارد.

محبت خواه در ادامه فعال شدن هیات حل اختلاف ماده ۹ ثبت جهت حل مشکل سند اراضی را مفید و موثر خواند و گفت: مدیران شهرستان باید تمام ظرفیتهای بالقوه موجود در این شهر را جهت نهضت نوسازی ۱۰۲ هکتار از اراضی بافتهای فرسوده فعال کنند.

لازم به ذکر است برای ساخت هر واحد مسکونی در بافت فرسوده شهرستان اسلامشهر ۳۵۰ میلیون تومان وام با سود تسهیلات ۹ درصد به مالکین یا سازندگان تعلق می گیرد.