شناسهٔ خبر: 116497 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران:

دشمن در شبیخون فرهنگی نهاد خانواده را هدف گرفته است

مشاور وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از مجموعه راه آهن استان فارس مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران گفت: دشمن در شبیخون و غارت فرهنگی خود نهاد خانواده را هدف قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی( فارس)؛ حمید مردانیان در جریان بازدید از مجموعه راه آهن استان فارس افزود: دشمنان قسم خورده‌اند که ضربه خود را بزنند و برای این کار برنامه ریزی و سرمایه گذاری بسیار کرده‌اند.

وی ادامه داد: اینکه در کشور نسبت به مسأله حجاب حساسیت هایی ایجاد شده علتش این است که دشمن در آن سو نشسته و برنامه وسیع دارد تا از این طریق به کشور آسیب وارد کند.

وی بیان کرد: بستر فضای مجازی هم به کمک آنها آمده که اگر دانش لازم آن وجود نداشته باشد این بخش نیز آسیب خود را خواهد زد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران، با اشاره به حضور ۴۵ درصد ایثارگران این وزارتخانه در مجموعه راه آهن گفت: وجود این تعداد ایثارگر ایجاب می کند که از این ظرفیت بالا برای تولید فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و مسائل اینچنینی استفاده شود.

مردانیان ادامه داد: در حوزه راه آهن در کشور حدود ۱۴ هزار کیلومتر مسیر ریلی داریم که این یک ظرفیت بسیار موثری است که برای رسیدن به اهداف بلند خود از این ظرفیت نیز می توان استفاده کرد.

وی گفت: مدیران کل ما در مجموعه راه آهن بهترین رتبه را در دیدار با خانواده معظم شهدا دارند و در بحث تبدیل وضعیت ایثارگران نیز عملکرد این مجموعه خوب است.

تبدیل وضعیت ۱۲۳ فرزند شهید و ایثارگر در راه آهن فارس مدیر کل راه آهن فارس گفت: طی یک سال گذشته حدود ۱۲۳ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران شاغل در این مجموعه تبدیل وضعیت داده شده اند و تعدادی نیز در دست انجام است که بر اساس مجوز سازمان برنامه و بودجه به مرور این کار انجام خواهد شد.

مهرداد انصاری افزود: حضور جامعه ایثارگری در این مجموعه یک ظرفیت بزرگ است که از این ظرفیت در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه ما زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان است و در دولت سیزدهم به این مهم بیش از سایر دولت ها توجه شده است.