شناسهٔ خبر: 11656 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث ۱۷۰ کیلومتر راه روسـتایی آسـفالـت شده

راه روستایی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان زابل از احداث ۱۷۰ کیلومتر راه روسـتایی آسـفالـت شده در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان علی عالی در این خصوص افزود: اجـرای فاز دوم بزرگراه ادیمی - دوست محمد به طول سه کیلومتر که در مجموع با اعتبار یک میلیارد و ششصد میلیون تومان هشت کیلومتر از آن اجرا شد، جــاده چلنـگ ازشهرستان هامون با اعتبار  ۶۰۰ میلیون تومـان، سـاخت وکـلنـگ زنی هشت پل دالی در حــوزه شهرستان زابل- نیمروز - هــامون با اعتباری بالغ بر ۱/۵ میلیارد تومان و اجرای روکش آسفالت سرد به صـورت امـانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه راه های منطقه سیستان به شمار می رود.

وی در ادامه اضافه کرد: با کمک و حمایت نمایندگان سیستان پیگیری برای تکمیل بزرگراه زابل به زاهدان و قرارگرفتن این پروژه در جمع ۵ پروژه ملی ستاره دار وزارت راه وشهرسازی، خرید یک دستگاه لـودر برای شهرستان زهک، پیگـیری اعتبارات راههـای روسـتایی واحــداث پل ها روستایی انجام شده است.

عالی همچنین تأکید کرد: برای تکمیل پروژه کمربندی آیت الله سیستانی هشت میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که امیدواریم این مبلغ به موقع تخصیص پیدا کند، قــرارداد اجـرای پل نهراب بسته شده و سـازه فلزی آن در حال سـاخت است که تمید است ۵۰ درصـد باقیمـانده در ادامــه با تأمین اعتبار به موقع تکمیل شود،نقشه جامع شهر در مرحله  بازنگری بوده و چندین جلسه هماهنگی ببن شهرداری و شورای شهر و فرماندار محترم با مشاور بازنگری طرح برگزار شده است.

وی ادامه داد: قرارداد اجرای خط کشی محور زابل-زهک بسته و پیمانکار آن مشخص شده اما باتوجه به وزش شدید طوفان های ۱۲۰ روزه سیستان کار به تاخیر افتاده اما نصب علایم هشدار دهنده تا ۱۰ روز آینده در این محور تکمیل و خط کشی نیز از هفته اول مهر آغاز خواهد شد.

وی درباره تکمیل پروژه مسکن مهر زابل افزود: برخی واحدها تحویل مالکـین شده، ۵۰ واحد مسکونی در حال احداث است که ۳۶ واحد دراختیار کمیته امداد و ۱۴واحد ویژه طـلاب خواهد بود./

نظر شما