شناسهٔ خبر: 116631 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی در استان خراسان شمالی در حال احداث است

نهضت ملی مسکن خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از احداث بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی گفت: پانزده هزار و ۳۳ واحد در استان در قالب پروژه های نهضت ملی مسکن، مسکن شهری، مسکن روستایی، خودمالکی، گروه های ساخت و بافت فرسوده در سطح استان در حال احداث است که از این تعداد چهارده هزار و ۳۳۸ واحد تخصیص پروژه انجام شده است.

وی تصریح کرد: از تعداد مذکور ده هزار و ۷۱۸ واحد اخذ پروانه و تجهیز کارگاه صورت گرفته است  و پیشرفت فیزیکی این واحدها به صورت میانگین از ۳ تا ۵۷ درصد است.

قاسمی افزود: تعداد ۶۲۱۱۶ متقاضی تاکنون در شهرهای استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۳۱۲۰ متقاضی تایید نهایی صورت گرفته و ۷۵۳۰ متقاضی وجه خود را به حساب واریز کردند.

وی به سهم استان در طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: براساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، سهم چهارساله استان خراسان شمالی در بحث نهضت ملی مسکن، حدودا ۴۶ هزارواحد است که سالانه تقریبا ۱۲ هزار واحد در استان می بایست احداث شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی و دبیر شورای مسکن استان اظهار داشت: در سال اول دولت در استان، ۱۵ هزار واحد در دست اجرا داریم، این در حالی است که ۳ هزار واحد بیشتر از سهم سالیانه استان که تقریبا ۱۲ هزار واحد می باشد، تعیین شده است.

قاسمی اضافه کرد: استان خراسان شمالی براساس ارزیابی هفته ای که در روزهای یکشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام می شود، جزو استان های برتر در بحث تامین زمین، تعیین تکلیف متقاضیان و احداث پروژه های نهضت ملی مسکن است و استان خراسان شمالی جزو استان هایی است که زمین مورد نیاز جهت احداث ۴ ساله در بحث طرح نهضت ملی مسکن را تامین نموده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.