شناسهٔ خبر: 116676 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در نشست معاون اجرایی رییس‌جمهوری با وزیر راه و شهرسازی تاکید شد؛

طرح‌های کلان راه‌آهن از محل تهاتر نفت تکمیل می‌شوند

تعیین تکلیف پروژه های ریلی در نشست معاون اجرایی رییس‌جمهوری با وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان که با حضور استانداران سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، اصفهان و بوشهر تشکیل شده بود بر تکمیل طرح‌های کلان راه‌آهن از محل تهاتر نفت تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۲۱ شهریورماه با حضور سیدصولت مرتضوی معاون اجرایی رییس‌جمهور، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، استانداران استان‌های سیستان‌وبلوچستان، خراسان رضوی، اصفهان و بوشهر، نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه نشست پیگیری طرح‌های راه‌آهن «ریلی» کشور در راستای اجرای منویات رییس‌جمهور با هدف رفع موانع احتمالی، تسریع در روند اجرایی و تامین منابع مالی در ساختمان دادمان برگزار شد.

سیدصولت مرتضوی معاون اجرایی رییس‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص نشست امروز در ساختمان دادمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در مورد تصمیم‌گیری برای تکمیل پروژه‌های ریلی کشور اعلام کرد: در جلسات متعددی تامین منابع مالی پروژه‌های سفرهای رییس‌جمهوری در خصوص رفع موانع، تسریع در روند اجرایی و تامین مالی پروژه‌های ریلی کشور بررسی و تعیین تکلیف شد.

معاون اجرایی رییس‌جمهوری ادامه  داد: بخشی از پروژه‌ها، پروژه‌هایی هستند که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و با منابعی محدود قابل اتمام هستند. در جلسه صبح با استانداران مقرر شد تا از منابع عمومی تامین مالی پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند انجام شود که مصوب شد تا در خصوص این بخش از پروژه‌ها در بازه زمانی معین شده، تامین منابع انجام و پرداخت‌های لازم انجام شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه بخشی از طرح‌های راه‌آهن طرح‌های بزرگ و هزینه‌بری هستند توضیح داد: مقرر شد تا طرح‌های راه‌آهن که طرح‌های بزرگ و هزینه‌بری هستند از محل تهاتر نفت اجرا شوند. با پیگیری‌هایی که ریاست‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی داشتند مجوز لازم برای تهاتر اخذ شد و نشست امروز در ساختمان دادمان در خصوص تعیین پروژه‌هایی بود که از محل تهاتر نفت اجرایی خواهند شد.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی که از محل تهاتر نفت اجرایی خواهند شد حدود هشت طرح ریلی هستند که از جمله آنها طرح ریلی چابهار-زاهدان، قطار سریع‌السیر تهران-مشهد، طرح ریلی رشت-آستارا، طرح ریلی خرم‌آباد-درود، و طرح اندیمشک- اهواز است. همچنین در خصوص طرح ریلی شیراز- بوشهر-عسلویه امروز تصمیم‌گیری شد و مقرر شد تا تامین منابع انجام شود.

مرتضوی اظهار امیدواری کرد تا با ابلاغ مصوبات و تامین منابع عملیات تکمیلی و اجرای پروژه‌های مهم ریلی هرچه سریعتر اجرایی شود.

انتهای پیام/