شناسهٔ خبر: 116728 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور ساماندهی زائرین اربعین انجام شد؛

اعزام ۱۳ دستگاه ناوگان راهداری به مرز مهران

اعزام ناوگان راهداری از سمنان به مهران.jpg مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از اعزام تیم‌های گشت راهداری به مرز مهران خبر داد و گفت: به منظور افزایش ساماندهی و تسریع در خدمات به زائرین، سیزده دستگاه ناوگان سبک و سنگین راهداری به همراه ۲۶ نیروی راهدار به مناطق مرزی اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منصورکیایی از سمنان به عنوان استان معین ایلام در طرح اربعین حسینی و پشتیبان پایانه مرزی شهید سلیمانی (مرز مهران) یاد کرد و گفت: صبح امروز سیزده ناوگان سبک و سنگین به همراه ۲۶ نیروی راهدار به مناطق مرزی اعزام شدند که راهداران اعزامی در تیم‌های خدمات‌رسان برای خدمات دهی بهتر به زائرین تا بازگشت کامل زوار اربعین در این پایانه مستقر خواهند بود.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان افزود: هدف از این اقدام ساماندهی، مدیریت و تسریع در خدمات به بازگشت زائران اربعین، به ویژه ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافربری جاده‌ای است و تمام تلاش اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان این است که ناوگان مورد نیاز را برای بازگشت زائران اربعین حسینی با اولویت ایمنی سفر، در کمترین زمان تامین کند.

وی تاکید کرد: هماهنگی لازم با انجمن های صنفی و شرکت های حمل و نقل برای آمادگی ناوگان و جابجایی زائران صورت گرفته و ناوگان حمل و نقل مسافر استان با تمام ظرفیت آماده خدمت رسانی می‌باشد.

منصور کیایی تصریح کرد: از ابتدای طرح اعزام زائران اربعین حسینی تا ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۱، حدود ۲۰۰ اتوبوس از پایانه‌های مسافربری استان به مقصد گذرگاه‌های مرزی شلمچه، چذابه و مهران انجام شده که حدود ۹۰ درصد این سفرها به مرز مهران بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در پایان یادآور شد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده از سوی سازمان راهداری، زائران به محض پایان سفر در عراق با ارسال مرز خروجی خود به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱، بدون معطلی به محل اقامت خود هدایت می‌شوند.