شناسهٔ خبر: 116834 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

۲۰دستگاه ماشین‌آلات راهداری قزوین به مرز مهران اعزام شدند

اعزام ماشین‌آلات مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از اعزام ۲۰دستگاه از ماشین‌آلات راهداری این استان به مرز مهران در ایلام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی گفت:با توجه به موج بازگشت زائران از زیارت عتبات عالیات انواعی از ماشین‌آلات سبک و سنگین با تجهیز به بیسیم، چراغ گردان و تجهیزات دیگر برای مدیریت بازگشت و جلوگیری از هرگونه نابسامانی در حمل و نقل زائران اربعین به مرز مهران اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه پیش از این در خرداد و تیر امسال نیز تعدادی از ماشین آلات راهداری این اداره کل به همراه راهداران برای آماده‌سازی جاده‌های منتهی به پایانه مرزی در استان ایلام، عازم شده بودند گفت:در حوزه راهداری علاوه بر اعزام ماشین آلات به مرز مهران در داخل استان نیز اقدامات مختلفی برای آماده سازی راه‌ها جهت تسهیل رفت و آمد ناوگان حامل زائران اربعین انجام شد که احیا و مرمت خاکریزهای دهانه پل‌های آبرو به تعداد ۴۰ دستگاه، مصرف ۲۹۴تن آسفالت برای لکه گیری و چاله پرکنی، خط کشی ۳۵کیلومتر از راه ها، تعمیر و مرمت ۲۱ مورد از  چراغ های چشمک زن، تعمیرو رفع نقص سامانه‌های روشنایی طولی محور به طول ۶کیلومتر و آشکار سازی ۵ نقطه پرتصادف و قوس ها از جمله آنها است.

حق‌لطفی ادامه داد:در حال حاضر از زمان شروح اجرای طرح اربعین در شهریورماه بیش از  ۳۵تن از نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در قالب ۲گروه در پایانه مرزی برکت در مهران مستقر شده و ضمن راهنمایی و هدایت زائران، مسائل فنی ناوگان حمل و نقل را نیز مورد نظارت قرار می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: همچنین در کنار نیروهای این اداره کل با همکاری کمیته مردمی ستاد اربعین، ۸۳نیروی جهادی نیز به عنوان زائریار به مرز مهران اعزام شده‌اند.

حق‌‍لطفی افزود:طرح جابه‌جایی زائران اربعین با حضور نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نیروهای جهادی و ماشین‌آلات و ناوگان حمل و نقل مسافر تا بازگشت آخرین گروه زائران به قزوین در پایانه برکت مرز مهران ادامه دارد.