شناسهٔ خبر: 116837 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

افتتاح راه‌آهن بستان‌آباد-تبریز در آینده نزدیک/تکمیل طرح‌های کلان راه‌آهن از محل تهاتر نفت

افتتاح توقفگاه راه آهن رشتخوار از مهم‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به افتتاح راه‌آهن بستان‌آباد-تبریز در آینده نزدیک و تکمیل طرح‌های کلان راه‌آهن از محل تهاتر نفت اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

راه‌آهن بستان‌آباد-تبریز آماده بهره‌برداری است/کاهش ۵ ساعته سفر ریلی از تبریز به تهران/ ۲.۵ برابر شدن میانگین ساخت سالانه خط آهن با بهره‌برداری از ۵ پروژه ریلی اولویت‌دار

معاون وزیر راه و شهرسازی خط‌ ریلی بستان‌آباد-تبریز را یکی از پنج پروژه‌ اولویت‌دار کشور دانست و گفت: این خط ریلی ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی چند ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

افزایش ۳ برابری قطارهای مسافری جهت بازگشت زائرین حسینی

با شروع موج برگشت زائرین حسینی در ایام اربعین، قطارهای خرمشهر به تهران به بیش از سه برابر ایام عادی افزایش یافت.

افزودن ۶ رام قطار فوق‌العاده برای بازگشت زائران اربعین از خرمشهر به تهران

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از اضافه کردن 6 رام دیگر قطار فوق‌العاده جدید برای بازگشت زائران اربعین از خرمشهر به تهران خبر داد.

تکمیل کریدورهای ریلی در قرارداد با پیمانکاران ایرانی آغاز می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در نشست با معاون اجرایی رییس‌جمهور از آغاز به تکمیل کریدورهای ریلی در یک ماه آینده خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم در یک ماه آینده تکمیل کریدورهای ریلی در قرارداد عمده‌ای که با پیمانکاران ایرانی بسته خواهد شد آغاز شود.

طرح‌های کلان راه‌آهن از محل تهاتر نفت تکمیل می‌شوند

در نشست معاون اجرایی رییس‌جمهوری با وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان که با حضور استانداران سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، اصفهان و بوشهر تشکیل شده بود بر تکمیل طرح‌های کلان راه‌آهن از محل تهاتر نفت تاکید شد.

تکمیل راه آهن دورود- خرم آباد در ۴۰ ماه در صورت تامین اعتبار مورد نیاز

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل راه آهن دورود- خرم آباد در ۴۰ ماه در صورت تامین اعتبار مورد نیاز خبر داد.

تاکید ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان بر تکمیل مسیر شمال-جنوب/ بیانیه سه‌جانبه همکاری‌های مشترک سه کشور امضا شد

وزیر راه و شهرسازی کشورمان به همراه معاونان نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان و روسیه در باکو بر تکمیل مسیر شمال و جنوب تاکید کردند.