شناسهٔ خبر: 116846 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری کشور عنوان کرد:

ارتقای ایمنی اولویت اصلی جاده های مازندران

مازندران معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سفریک روزه به استان مازندران اظهار داشت : ارتقای ایمنی اولویت اصلی جاده های مازندران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ،رضا اکبری ضمن بازدید از محورهای مواصلاتی سوادکوه شمالی،قائمشهر،بابلسر و فریدونکنار از پروژه های تعریض محور بابل –شیرگاه،بابل-کیاکلا،بابلسر- بهنمیر (منطقه پدافند هوایی )و پل ولیعصر فریدونکنار، بررسی روند پیشرفت پروژه ها و حل مشکلات اجرایی ، تسریع در تکمیل پروژ ه های در دست ساخت را خواستار شد.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک توجه به بهسازی و ایمن سازی محورهای مازندران که در زیربخش‌های متعدد صنعت حمل و نقل جاده‌ای تاثیرگذار است، نتایجی همچون توسعه گردشگری و اقتصاد محلی و افزایش نشاط اجتماعی را بدنبال خواهد داشت.

وی به اقدامات انجام شده برای آمادگی راهداری زمستانی ، ایمنی راه های استان را بررسی کرد و گفت: باید تدابیر لازم برای هماهنگی و اجرای بهینه عملیات راهداری و ایمنی کامل در سفرهای جاده ای در فصل پاییز و به ویژه زمستان برنامه ریزی شده و هر چه سریع تر نمک و شن مورد نیاز تهیه گردد .

معاون راهداری همچنین در خصوص تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای تجهیز و تعمیر اساسی ماشین آلات سبک و سنگین استان هماهنگی های لازم انجام شده است.

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در این بازدید گفت: اقدامات ویژه ای در زمینه ارتقای ایمنی راههای ارتباطی،از جمله عملیات راهداری و ایمن سازی محورها در فصل تابستان به منظور افزایش تأمین ایمنی محورها برای مسافرین تابستانی به استان  صورت پذیرفت.

  وی با بیان اینکه مازندران در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است اذعان داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت بوده ، لذا یکی از اولویت‌های این اداره‌کل در سطح استان ، رفع نقاط پر تصادف و افزایش ضریب ایمنی راه هاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تاکید کرد: برای تحلیل وضعیت فعلی و اقدامات انجام شده در زمینه پروژه‌های عمرانی این اداره‌کل می‌بایست به شناخت درستی از واقعیت‌ها رسید چرا که در عرصه فعالیت‌های عمرانی، اقدامات سازندگی، نقش نهاد دولت، جایگاه بخش خصوصی، کیفیت حضور نهادهای صنفی و مجموعه سازوکارهای تصمیم گیری کلان، قوانین و مقرات مربوطه و همین طور وضعیت شاخص‌های مهم اقتصادی کشور نقش بسیار موثری دارند.