شناسهٔ خبر: 11688 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عطرچیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

تردد ۵ میلیون مسافر از مرزهای ایران در ۵ ماهه۹۴

کامیون‌های خروجی از مرز مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی کشور از تردد ۵ میلیون و ۲۱ هزار و ۸۷۴ مسافر از مرزهای زمینی کشور طی ۵ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

محمد جواد عطرچیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال ۵ میلیون و ۲۱ هزار و ۸۷۴ مسافر اعم از پیاده و سواره(شخصی و اتوبوس) از مرزهای زمینی کشور جابه‌جا شدند گفت: میزان جابجایی مسافر در مرزهای کشور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۴ درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به فعال‌ترین مرزهای زمینی ایران در تردد مسافر گفت: از مرز مهران ۶۳۸ هزار ۹۸۵ نفر، از مرز بازرگان ۵۳۷ هزار نفر ۸۱۸، از مرز شلمچه ۴۴۶ هزار ۹۲۹ نفر، از مرز باشماق بوده ۳۷۲ هزارو ۳۳۴ نفر، از مرز تمرچین ۳۵۷ هزار و ۶۶۴ نفر، از مرز آستارا ۳۰۱ هزار  ۵۸۸  نفر،  از مرز بیله سوار ۲۷۴ هزار و ۴۷۸ نفر و از مرز پرویزخان ۲۳۴ هزار و ۸۵۴ مسافر در پنج ماهه نخست امسال جابه جاشدند که فعال‌ترین مرزهای زمینی ایران در تردد مسافر محسوب می‌شوند.

عطرچیان گفت: از ۵ میلیون و ۲۱ هزار و ۷۸۴ مسافری که در سال جاری از مرزهای زمینی کشور جابجا شدند که یک میلیون ۴۸۳ هزار و ۳۶۹مسافر ورودی خارجی، یک میلیون و ۳۹۶ هزار  ۴۲۳ مسافر خروجی خارجی، یک میلیون و ۱۰۸ هزار  ۹۳۸ مسافر ورودی ایرانی و یک میلیون و ۳۳ هزار۵۴ مسافر خروجی ایرانی بودند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در ۵ ماه نخست سال گذشته ۵ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۸۰۴ نفر از مرزهای زمینی کشور جابجا شدند./

نظر شما