شناسهٔ خبر: 116891 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اعلام کرد:

۴۶۱ دستگاه اتوبوس زائران زنجانی را به مرز مهران رساندند

اعزام زایرین اربعین پایانه مسافربری زنجان معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تعداد سفرهای اتوبوس‌ها برای جابه‌جایی زائران اربعین از زنجان به مرز مهران را ۴۶۱ دستگاه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(زنجان )، علی مدقالچی اظهار کرد: از ابتدای شهریورماه خدمات‌رسانی به زائران اربعین از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی آغاز شده است و تا صبح روز چهارشنبه ۲۳ شهریورماه ۴۶۱ دستگاه به مرز اعزام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون مشکلی در جابه‌جایی زائران وجود نداشته است، ابراز کرد: این تعداد اتوبوس ۹ هزار و ۷۹۹ زائر را به مرز مهران رسانده‌اند و بیشترین تعداد سفرها در روز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه با اعزام ۵۴ دستگاه اتوبوس برای انتقال یک هزار و ۲۹۱ مسافر ثبت شده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان بیان کرد: روز گذشته در تاریخ ۲۲ شهریورماه ۴۷ دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام شد که ۶۸۱ زائر به وسیله این دستگاه‌ها جابه‌جا شدند.

وی ضمن تأکید بر مدیریت زمان بازگشت از سفر عنوان کرد: ۱۳۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران به استان پیش‌بینی شده است و با توجه به آغاز موج بازگشت زائران لازم است مردم تمهیدات لازم را در این خصوص درنظر بگیرند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به حجم زیاد سفرها، زائران هنگام اتمام زیارت و شروع حرکت به سمت مرز، نام مرز ورودی خود را نظیر باشماق، تمرچین، خسروی، چذابه، شلمچه و یا مهران به سامانه ۲۰۰۰۱۴۱ پیامک کنند تا با توجه به حجم تردد در هر مرز تعداد ناوگان لازم در مبادی ورودی کشور تأمین شود.

مدقالچی یادآور شد: نرخ بلیط اتوبوس ۲۵ نفره ۴۵۵ هزار تومان، اتوبوس ۳۲ نفره ۳۸۰ هزار تومان و اتوبوس ۴۴ نفره ۳۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی ادامه داد: زائران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گران‌فروشی گزارش تخلف را به سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای ارائه دهند.