شناسهٔ خبر: 116894 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبرداد؛

ورود بیش از ۲۵هزار زائرپاکستانی به سیستان وبلوچستان 

ورود زائرین پاکستانی به سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: از اول مردادماه سالجاری تا ۲۳ شهریور ماه،بیش از ۲۵هزار زائرپاکستانی از طریق پایانه های مرزی میرجاوه و ریمدان وارد این استان و سپس عازم عتبات عالیات وکربلای معلی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت:از این تعداد ۱۲هزارو ۱۱۱ نفر از طریق پایانه مرزی میرجاوه و ۱۴ هزارو ۴۸ نفر نیز از طریق پایانه مرزی ریمدان وارد کشور شده اند. 

وی ادامه داد:با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با شرکتها و انجمن های مسافری استان تعداد ۳۴۸ دستگاه اتوبوس ایرانی از پایانه مرزی ریمدان و ۲۱۹ دستگاه از پایانه مرزی میرجاوه نیز این زائران را به شهرهای زیارتی قم،  مشهد جابجا کرده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد:با توجه به بارندگی‌های اخیر در کشور پاکستان و همچنین عدم صدور ویزا کشور عراق بصورت زمینی برای زائران پاکستانی باعث شد که زائران کمتری نسبت به سال ۹۸ وارد استان شوند که با پیگیرهای انجام شده از چند رو گذشته مشکل ویزا عراق هم برای زائران پاکستانی حل شده و می توانند به کشور عراق سفر کنند.