شناسهٔ خبر: 116963 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید استاندار آذربایجان‌غربی مطرح شد؛

حذف نقطه پرحادثه در بزرگراه بین‌المللی نقده-پیرانشهر-تمرچین

دکتر حمزه لو استاندار آذربایجان‌غربی به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان از عملیات احداث و بهسازی بزرگراه نقدهپیرانشهرتمرچین و تلاش برای حذف نقطه پرحادثه گردنه کلیچ بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این بازدید گفت: امسال عملیات انفجار برای بهسازی گردنه کولیج با استفاده از ۲۰ تن باروت انجام شده تا یکی از گره‌های ترافیکی و نقطه پرحادثه در این جاده ترانزیتی رفع شود. 

سیدمحسن حمزه‌لو ادامه داد: در حال حاضر عملیات اجرایی در ۶۰ کیلومتری بزرگراه نقده - پیرانشهر - تمرچین اجرا می‌شود و ۱۰ کیلومتر از این مسیر برای راحتی تردد زائران اربعین در روزهای گذشته بازگشایی شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ستاد اربعین اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی همزمان با بهسازی و احداث بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین عملیات راهسازی در ٧ جبهه کاری را پیش می‌برد. 

حمزه‌لو بیان کرد: آسفالت بزرگراه ارومیهمهابادمیاندوآب، محورهای میاندوآبشاهین‌دژ، شاهین‌دژ به تکاب و خویفیروق در حال اجراست. 

بازگشایی مرز تمرچین برای تردد زائران اربعین حسینی، توسعه بزرگراه نقدهپیرانشهرتمرچین و  اقتصادی شدن زیرساخت‌های حمل و نقلی در این پایانه مرزی را سرعت بخشید.