شناسهٔ خبر: 116965 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نایب رئیس کمسیون عمران مجلس:

عملکرد اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در تسریع احداث محور سخت گذر گوهر کوه بزمان قابل ستایش است

بازدید حسین زهی محور روتک خاش نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:عملکرد اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان وبلوچستان به همراه پیمانکار در تسریع در احداث محور مهم و سخت گذر گوهر کوه_ بزمان و روتک قابل ستایش است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان وبلوچستان، اسماعیل حسین زهی نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بازدید از پروژه های راه سازی شهرستان های تفتان و خاش اظهار داشت: احداث و بهره برداری از محورهای  گوهرکوه به بزمان و روتک برای تردد مردم مناطق مرکزی و جنوب استان به استان کرمان و استانهای مرکزی کشور که در حال حاضر حجم زیادی از ترافیک موجود محور خاش به زاهدان وبم را در بر گرفته است را  کاهش خواهد داد. 
وی تاکید کرد: با تکمیل وبهره برداری از محور اسکل آباد، گوهر کوهبزمان شهرستان تفتان بعنوان یکی از قطب های مواصلاتی استان به استان های همجوار و مرکز کشور ارتقا پیدا می کند که این پتانسیل باعث ایجاد توسعه سرانه گردشگری و زیرساخت های عمرانی این شهرستان نیز خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به برکت خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و با پیگیری های مستمری که انجام دادیم هم اکنون سه پروژه راهسازی گوهرکوه به بزمان،نازیل به چاه احمد و چاه احمد به سمسور شهرستان تفتان درحال احداث است.

عملکرد اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در تسریع احداث محور سخت گذر گوهر کوه بزمان قابل ستایش است

 مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز ضمن قدردانی از توجه نماینده مردم شریف خاش، میرجاوه، تفتان و بخش های نصرت آباد و کورین زاهدان در توسعه زیر ساخت های منطقه اعلام کرد: همراهی نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی سبب شد امروز سه پروژه مهم شامل بزرگراه زاهدان_ میرجاوه و همچنین ساخت محور کوهستانی و صعب العبور اسکل آباد_گوهر کوه _بزمان و محور روتک و نیز تلاش برای اخذ مجوز ماده ۲۳به جهت ساخت باند دوم خاش _سراوان محقق شود.
عطاء اله اکبری افزود: مجموع این حمایت ها سبب گردید در مرکز استان فرآیند توسعه شبکه حمل و نقل جاده ایی با سرعت آغاز شود و مرکز استان در سالهای آتی به کانون ترانزیت منطقه ای، ملی وحتی بین المللی تبدیل شود وموضوعی که سالها مغفول مانده بود با تلاش جدی وپیگیری متوالی وارد فاز خیز جدی خود شود.