شناسهٔ خبر: 11698 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت:

افزایش صادرات کالاهای نفتی و غیر نفتی از بندر باهنر/ رشد ۳ درصدی جابجایی مسافر در بنادر هرمزگان

ترانزیت کالا در بندر افزایش صادرات کالاهای نفتی و غیر نفتی از بندر شهید باهنر٬ رشد ۳ درصدی جابجایی مسافر در بنادر هرمزگان و رشد ۵۸ درصدی سهم حمل و نقل ریلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از اخبار مهم حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، اخبار و وقایع مهم حوزه دریایی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

حسن روحانی در دیدار با رئیس جمهور قرقیزستان

*قرقیزستان برای تجارت و اقتصاد نیازمند دسترسی به آبهای آزاد جنوب و بندرهایی مثل چابهار و بندرعباس است می‌تواند از طریق این بندرها به آبهای آزاد بین‌المللی متصل شود.

محمد محسنی مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر بندرعباس

*در پنج ماهه سال جاری، ٦٣٢ هزار و ٧٩٣ تن کالاهای غیر نفتی و ٣٧ هزار و ٥٣١ تن کالای نفتی از این بندر صادر شده است که به ترتیب ٢٨ و ٤٥ درصد افزایش دارد.

* در پنج ماهه سال جاری، ٣٤ هزار و ٣٣٩ تن کالای غیر نفتی به بندر شهید باهنر وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ٧١ درصد کاهش داشته است.

*از ابتدای سال جاری تا ابتدای شهریورماه جاری، یک میلیون و ١٧٠ هزار و ١٣٨ نفر مسافر از طریق دو بندر شهید باهنر و شهید حقانی جابجا شدند.

ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان

*در پنج ماه نخست امسال ۴ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۵۷۵ تن کالای نفتی و غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شده است.

*۸ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۹۴۱ نفر- سفر جابجایی مسافران در بنادر مسافری و چند منظوره این استان به ثبت رسید که رشد ۳ درصدی داشته است.

عبدالهی مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی

*سهم حمل و نقل ریلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از ابتدای سال ۹۴ تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۸ درصدی داشت.

سید باقر موسوی مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم

* هیاتی متشکل از تجار و فعالان اقتصادی عمان روز ١٣ شهریور با هدف گسترش حمل و نقل دریایی از بنادر قشم بازدید کردند.

 

 

 

نظر شما