شناسهٔ خبر: 116995 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن استان قم مطرح شد؛

تعیین مسئول ویژه طرح نهضت ملی در دستگاه های خدمات رسان/ مسکن متقاضیان معطل تأمین زمین نماند

شورای مسکن استان قم در سومین جلسه شورای تامین مسکن استان قم بر ضرورت تسریع در تأمین آب، برق، گاز و ...اراضی ۵۶۰ هکتاری تاکید و تعیین یک نفر مسئول برای پیگیری و تسریع در این امر در دستگاه های خدمات رسان تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، در سومین جلسه شورای تامین مسکن استان که به ریاست استاندار قم برگزار شد، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم اظهار داشت: با توجه به این که آورده متقاضیان براساس قیمت تمام شده ساخت لحاظ می شود در ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن تسریع شود که این سرعت بخشی با کیفیت مناسب و فنی ساخت همراه باشد.

وی افزود: مشکل تامین زمین برای متقاضیان تایید نهایی شده باید حل شود و نباید ساخت مسکن مردم، معطل تأمین زمین بماند.

شاهچراغی بر ضرورت ساخت مدرسه در پروژه های نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: امر مسکن سازی موجب غفلت از ایجاد واحداث سایر سرانه های شهری از جمله آموزشی نشود و ساخت مدرسه به تعداد کافی در طراحی ها پیش بینی شود.

استاندار قم بر ضرورت و اهمیت قیمت تمام شده کمتر برای متقاضیان اشاره کرد وافزود: تمامی دستگاه های مربوط به امر مسکن سازی در استان از جمله راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و دستگاه های خدمات رسان آب، برق، گاز و ....همکاری و تعامل لازم را در راستای تسریع در ساخت مسکن انجام دهند تا واحدهای طرح نهضت ملی با قیمت تمام شده نازل تر به دست متقاضیان برسد.

*آزادسازی اراضی حبس شده برای مسکن متقاضیان

در ادامه جلسه محمد صادقی مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص آخرین وضعیت متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن قم گفت: تا کنون بیش از ۵۷ هزار متقاضی حائز شرایط شده اند که از این تعداد حدود ۳۳ هزار تن آورده اولیه را واریز کرده اند.

وی افزود: حدود ۲۵ هزار متقاضی تایید نهایی شده در سامانه وجود دارد که در حال حاضر زمین برای ساخت مسکن برای آن ها وجود ندارد که با آزاد سازی و بازپس گیری اراضی حبس شده و مهلت سپری شده و اختصاص آن به ساخت مسکن، برای تمام متقاضیان و ثبت نام کنندگان شهر قم زمین کافی تامین خواهد شد.

وی به ساخت مسکن در سایر شهرهای استان اشاره کرد و گفت: در شهرکهک ۱۰۰ واحد، در شهر قنوات ۷۰ واحد و در شهر جعفریه ۳۵ واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال ساخت است.

صادقی در خصوص آخرین وضعیت تسهیلات کمک ودیعه مسکن توضیح داد: تا کنون حدود ۲۰ هزار متقاضی دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن در سامانه موفق به ثبت نام شده اند که از این بین حدود ۲۵۰۰ متقاضی موفق به دریافت این تسهیلات شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، بهای زمین در پروژه زیتون شش را مورد توجه قرار داد و گفت: در این پروژه براساس قانون، محاسبه بهای زمین به صورت فروش اقساطی خواهد بود و می بایست هر متقاضی حدود ۲۵۰ میلیون تومان ظرف مدت ۱۰ سال بهای زمین را بپردازد که البته با تمهیدات صورت گرفته در جلسه شورای مسکن استان به صورت دو سال اول مبلغ حدود دو میلیون تومان و از سال سوم قسط بندی ماهیانه به مدت هشت سال تصویب شد.