شناسهٔ خبر: 117032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور تشدید نظارت ها در سفرهای زائران اربعین حسینی صورت گرفت

انجام ۴۶ گشت روزانه راهداری و کنترل جاده ای در خراسان جنوبی

گشت راهداری و ترابری خراسان جنوبی.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از انجام ۴۶ گشت روزانه راهداری و کنترل جاده ای در سطح محورهای مواصلاتی استان در طرح تابستانی و اربعین حسینی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی ، محمد فدوی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی  گفت: از ابتدای طرح تابستانی و اربعین حسینی تا کنون ۴۶  گشت روزانه راهداری و کنترل جاده ای در سطح محورهای مواصلاتی استان با تعامل مشترک با پلیس راه استان و تیم های نظارتی ویژه کنترل ناوگان باری و مسافربری انجام شده است.

وی افزود: این گشت ها در محور های اصلی، فرعی و روستایی و به منظور کنترل و حفاظت از راه ها و ایجاد حس امنیت و آرامش در مسافران جاده ای انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از وظایف این اداره کل نظارت بر اجرای صحیح قوانین حاکم بر بخش حمل و نقل جاده ای به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مردم و دولت و توسعه و بهبود وضعیت حمل و نقل جاده ای است.

 فدوی تصریح کرد: گشت های کنترل جاده ای به صورت میدانی در تمام محورهای استان به صورت مستمر حضور داشته و با تخلفات حادثه ساز رانندگان در جاده ها برخورد می کنند.

وی تاکید کرد: افزایش قانونمندی و رعایت قوانین و مقررات در نهایت ارتقای سطح خدمات و رضایت‌مندی خدمات گیرندگان از دیگر مزایای این کار نظارتی است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی یادآور شد:با توجه به افزایش تردد ها به علت سفر زائران اربعین و مسافرت های پایان تعطیلات تابستان به منظور بهره مندی بیشتر کاربران جاده ای کنترل و نظارت های جاده ای تشدید شده است.

وی خاطرنشان کرد: کاربران جاده‌ای و دیگر هموطنان، درصورت مشاهده هرنوع تخلف مرتبط با ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای اعم از کالا و مسافر، می‌توانند برای اطلاع، با شماره ۱۴۱ که در تمام اوقات شبانه‌روز آماده پاسخگویی به مراجعات تلفنی است، تماس حاصل کنند.

فدوی در پایان از مسافران و کاربران جادهای تقاضای رعایت اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی و توقف درمحل های استراحت بین راهی جهت سفر ایمن را داشت.