شناسهٔ خبر: 117141 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی عنوان کرد:

جاده‌های آذربایجان‌غربی پیشران حمل‌ونقل بین‌المللی/ نقش ویژه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در میزبانی شایسته از زائرین اربعین حسینی 

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۵۰ درصد ترانزیت کشور از طریق مرزهای آذربایجان‌غربی و راه‌های ارتباطی این استان انجام می‌گیرد و این امر بیانگر لزوم توجه ویژه به این بخش است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو در برنامه زنده تلویزیونی "در مسیر توسعه"، اظهار داشت: بخش عمده ترانزیت کشور به شمال عراق از طریق آذربایجان‌غربی انجام می‌شود و این امر ضمن اشاره بر نقش ترانزیتی استان در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای بر ضرورت توجه به بهبود وضعیت راه‌های استان نیز تاکید دارد.

وی ادامه داد: در راستای توسعه راههای استان در یکسال گذشته ۱۵۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه احداث و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی امسال توسعه ۲۰۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی با ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.

حمزه‌لو افزود: در حال حاضر ۳۶ کارگاه راهسازی در استان فعال بوده و نیز در ۷ محور عملیات آسفالت در حال اجراست.

وی اضافه کرد: اتمام عملیات امکان سنجی ۵۰۰ کیلومتر راه در آذربایجان‌غربی انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به عملکرد ستاد اربعین راه و شهرسازی، گفت: تنها طی ۴۰ روز گذشته ۳۷ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین احداث و توسعه یافته است.

حمزه‌لو افزود: توسعه این حجم از مسیرهای ارتباطی نقشی مهم در تردد ایمن زائرین اربعین حسینی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بازآفرینی شهری، بیان کرد: ۳۷ پروژه بازآفرینی شهری نیز در استان فعال بوده و برای امسال ۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: طرح بازآفرینی شهری در حال حاضر  در راستای ارتقای کیفیت زندگی در مناطق کم برخوردار در سکونتگاه‌های غیررسمی اجرا می‌شود.

حمزه‌لو با اشاره به وضعیت نهضت ملی مسکن در استان، اظهار داشت: حدود ۱۷۰ هزار نفر در استان برای این طرح ثبت نام کرده اند و حدود ۸۵۰۰ نفر در حال طی مراحل هستند.

وی افزود: قرارداد ساخت ۲۴ هزار واحد به صورت گروهی منعقد شده و این واحدها نیز در حال طی مراحل مختلف ساخت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: ۲۴ هزار هکتار زمین از اراضی ملی در استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.