شناسهٔ خبر: 117168 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان خبر داد:

۱۲هزار زائر حسینی با ناوگان اتوبوسرانی استان اردبیل جابجا شدند

اعزام 30 هزار زائر اربعين در قالب يكهزارسفر اتوبوسي از استان كرمان به مرزهاي شلمچه و مهران مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از جابجایی ۱۲ هزار زائر حسینی در ایام اربعین با ناوگان اتوبوسرانی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ازاردبیل،کلیم الله وثوقی دربازدید از پایانه مسافری اردبیل با تشریح تمهیدات و اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در ایام اربعین حسینی گفت: همکاران اداره کل راهداری استان از سه ماه قبل با ماشین آلات و تجهیزات سنگین در مرزهای تمرچین و خسروی مستقر شده و فعالیت‌های خود را آغاز کردند.

 دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل  افزود: علاوه بر این در ایام اربعین هم از ۱۵ شهریور ماه ۳۵ نفر از همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل  استان اردبیل برای ایجاد امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز با ۱۵ دستگاه ماشین آلات در مرز مهران مستقر شدند.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به بسیج ناوگان حمل و نقل عمومی استان اردبیل در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: طی این مدت ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بیش از ۱۲ هزار زائر حسینی را از مسیر استان به مرزهای عراق  و برگشت جابجا کردند و با تمهیداتی که پیش بینی شده بود خوشبختانه هیچ گونه توقفی در مسیر رفت و برگشت رخ نداد وهیچ مسافری بر زمین نماند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل یادآورشد: ناوگان اتوبوسرانی استان اردبیل علاوه بر تامین نیازهای استان به جابجایی زائران استان‌های تهران، البرز و آذربایجان شرقی هم کمک رسانی کردند و در مسیر برگشت مسافران این استانها هم از طریق اتوبوس‌های استان جابجا شدند.

 مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل  افزود: خوشبختانه در تردد مسافران در سایر مسیرها از جمله اردبیل تهران و بلعکس هم در این مدت هیچ مشکلی پیش نیامد و  در تمام این مدت تا ساعات آخر روز ناوگان اتوبوس رانی آماده جابجایی مسافران بودند.

وثوقی گفت: در حال حاضر و با پایان عملیات جابجایی مسافران و زائران حسینی فرایند خدمات رسانی به شکل عادی انجام می شود و امکان جابجایی مسافران در مسیر اردبیل به مشهد هم به شکل گروهی و کاروان‌های زیارتی فراهم شده است.