شناسهٔ خبر: 117295 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

مراجعه حدود ۳۸ هزار وسیله نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی در قزوین

بازدید از مراکز معاینه فنی خودرو رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:در نیمه نخست امسال ۳۷ هزار و ۹۰۸ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی این استان مراجعه کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، ابراهیم شنوافلاح گفت:مراکز معاینه فنی به منظور افزایش ایمنی تردد و کاهش میزان آلودگی هوا به صورت مکانیزه، کنترل و معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین را انجام می‌دهند و در صورت نبود نقص فنی گواهی معاینه فنی برای آن وسیله صادر می‌شود.

وی اضافه کرد:وسایل نقلیه ای که در معاینات مردود شده باشند مجوز دریافت بارنامه جهت حمل بار و صورت وضعیت برای جابه‌جایی مسافر را نخواهند داشت.

شنوافلاح ادامه داد:در مراکز معاینه فنی، هم بازدیدهای ظاهری از نظر مواردی چون کیفیت آج لاستیک‌ها، چراغ‌ها و کمربندها و در و شیشه و هم آزمون های مکانیزه مانند تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده ها، کیلومترشمار و تست نور برای وسایل نقلیه  انجام می‌شود.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:در حال حاضر ۵ مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در استان فعالیت می‌کنند که در نیمه نخست امسال ۳۷ بازدید از فعالیت آنها انجام شده است.