شناسهٔ خبر: 117337 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

ایمنی راه‌های استان با راهداری ضربتی افزایش می یابد

راهداری گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به اجرای طرح راهداری ضربتی از اوایل شهریورماه جاری در سطح راههای استان، گفت: بازخورد این طرح طی بازدیدهای میدانی و بازرسی های ستادی حکایت از افزایش ایمنی و رفاه و آرامش کاربران را به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی در مصاحبه زنده با رادیو گلستان گفت: خط کشی، رنگ آمیزی جداول و روشنایی، علف تراشی، تسطیح و رگلاژ حریم راهها و غیره از جمله کارهایی است که در طرح ضربتی راهداری محوری راههای استان تعریف شده که برای محورهای شریانی و شهرستان ها در حال اجراست.

به گفته وی، در این طرح از امکانات و ماشین آلات موجود و استیجاری با اولویت محور شریانی نوکنده تا جنگل گلستان و مسیر فرودگاه گرگان برای مسافران پروازی استفاده می شود تا منظری زیبا و در خور کاربران جاده ای استان ایجاد کند..

مصدقی از مهمترین معضلات جاده های استان را، استقرار غیرمجاز دستفروشان بیان کرد و گفت: این مساله علاوه بر ایجاد خطر برای خود آنها و کاربران؛ ایمنی راهها را کاهش داده که برخلاف گرفتاری های معیشتی آنها لازم است با فرهنگ سازی و همکاری های بین بخشی، ساماندهی شوند.

وی با توجه به آغاز فصل پاییز و زمستان و برف و باران ها، از طرح راهداری زمستانه و ذخیره سازی نمک و شن و به روز کردن ماشین آلات بعنوان ماموریت دیگر اداره کل نام برد که در دستور کار است.

طول راههای استحفاظی استان گلستان بالغ بر 5 هزارکیلومتر می شود.