شناسهٔ خبر: 11734 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

با مشاركت يك شركت ايرانی و سه شركت اتريشی انجام شد:

انعقاد قرارداد ۲۵ ميليون يورويی برای راه‌اندازی قطار گردشگری شكوه پارس

محسن پورسیدآقایی قرارداد ۲۵ ميليون يورويی به منظور اجرای پروژه قطار گردشگری شكوه پارس به عنوان اولين قطار گردشگری ايرانی با مشاركت ۳ شركت اتريشی به ارزش ۲۵ ميليون يورو با حضور مديرعامل راه آهن و رييس سازمان ميراث فرهنگی،صنايع دستی و گردشگری كشور به امضا رسيد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن پور سید آقایی مدیرعامل راه آهن با بیان اینكه ارتقا سطح سرویس و خدمات در راه آهن باید افزایش یابد گفت: هدف ما از پشتیبانی این پروژه افزایش میزان گردشگری در كشور با قطار است.

وی با اشاره به قطارهای گردشگری كه در طول یكسال گذشته وارد ایران شده‌اند گفت: این كمبود در داخل ایران وجود دارد و با توجه به آمادگی این شركت برای ایجاد قطار توریستی این موضوع با تیم اتریشی انجام شد ضمن اینكه هدف غیر مستقیم از عقد این قرارداد افزایش سطح خدمات و آموزش در كشور است .

پورسیدآقایی اظهار كرد: در حال حاضر سیستم تفكر سرویس و ارایه خدمات به مردم در قطارهای ایران جای كار دارد وباید فضای فرهنگی افرادی كه در این سیستم كار می كنند تغییر كند.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به آموزش كارمندان این قطار از سوی تیم اتریشی و انتخاب مهماندار برای این موضوع گفت: تغییر نحوه آموزش و همچنین معیار راه آهن در انتخاب مهمانداران و بدست آوردن تجربه مناسب در حوزه كترینگ از دیگر اهداف عقد این قرارداد بوده است.

وی افزود: این اتفاق علاوه بر ارتقا سطح خدمات به مردم دراین قطارها به ما كمك می كند تابتوانیم زمینه ارایه این خدمات را در تمام قطارهای كشور ایجاد و از آن بهره ببریم .
به گفته مدیرعامل شركت راه آهن انجام این كار نتایج خوب و مطلوبی را به دنبال خواهد داشت و رشد سطح خدمات ریلی را در بر دارد.

پروژه قطار گردشگری شكوه پارس به عنوان اولین قطار گردشگری ایرانی با مشاركت گروه اقتصادی فدك به عنوان كامل ترین مجموعه ریلی ایران و به همراه سرمایه گذاری‌های دیگر در حوزه كترینگ مدرن و سه شركت مطرح اتریشی با نام‌های دانهوزر، ریك و مجموعه گردشگری پگاه سوس در حال اجراست این قطار با هدف تبدیل شدن به نماد ملی ایران و ارائه عالی ترین خدمات گردشگری و خدمات ویژه داخل قطار طی شش ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید/ .

نظر شما