شناسهٔ خبر: 117345 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

نفوذ جریانات خنک شمالی به کشور از امروز/ تهران از روز دوشنبه خنک‌تر می‌شود

ابر و باران کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ جریانات خنک شمالی به کشور از امروز، گفت: بارش‌ها در گیلان و مازندران تشدید می‌شود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز دوم مهرماه و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای امروز با نفوذ جریانات خنک شمالی در استان‌های گیلان، مازنداران، اردبیل و شمال آذربایجان غربی، بارش باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود:‌ فردا یکشنبه علاوه بر این مناطق، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های و اقع در دامنه‌های جنوبی استان البرز نیز بارندگی دارند و شدت این بارش ها برای فردا بیشتر خواهد شد.

گودرزی با بیان تشدید بارش‌ها در گیلان و مازندران ار صدور هشدار سطح نارنجی برای این مناطق خبر داد.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: از امروز تا روز دوشنبه شاهد کاهش دما برای نوار شمالی کشور خواهیم بود و هوا در این مناطق خنک‌تر می‌شود و آب‌های دریای خزر نیز در این مدت مواج است.

وی خاطر نشان کرد: از روز دوشنبه در برخی استان‌های واقع در جنوب غرب و غرب کشور باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و روزهای یکشنبه و دوشنبه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل باد و گردو خاک را را شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: آب‌های خلیج فارس هم تا روز دوشنبه مواج و متطلاطم پیش‌بینی شده است.

گودرزی برای تهران آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی کرد که در ساعات بعد از ظهر گاهی وزش باد را خواهد داشت.

وی ادامه داد: بیشینه هوای تهران امروز به 34 درجه خواهد رسید و هوای تهران از روز دوشنبه به بعد خنک‌تر خواهد شد.