شناسهٔ خبر: 117355 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

آماده باش راهداران استان سمنان در دهه پایانی ماه صفر

منصورکیایی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان به آمادگی کامل راهداران استان در ایام پایانی ماه صفر تاکید کرد و اظهارداشت: در این ایام اکیپ های گشت راهداری به صورت 24 ساعته درحال آماده باش کامل و خدمت رسانی به زائرین حرم مطهر رضوی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احسان‌منصورکیایی ضمن تسلیت ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع)از افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه راههای حوزه استحفاظی استان سمنان در کریدور اصلی شرق به غرب واقع گردیده و حجم قابل توجهی از زائران رضوی از این مسیر تردد می کنند راهداران استان امری مهم و سنگین را در پیش رو دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان همچنین به آمادگی کامل راهداران استان در ایام پایانی ماه صفر تاکید کرد  و اظهارداشت: در این ایام اکیپ های گشت راهداری به صورت ۲۴ ساعته درحال آماده باش کامل و خدمت رسانی به زائرین حرم مطهر رضوی قرار دارند.

وی در ادامه به تجهیز راهدارخانه ها در محورهای مواصلاتی استان تاکید کرد و تصریح نمود: در راستای ایجاد بستر مناسب جهت بهره‌مندی زائران از خدمات بهینه و مطلوب در این ایام مجتمع های خدماتی رفاهی به طور مستمر بازدید و نظارت خواهند شد.

منصورکیایی تصریح کرد: عملیات خط کشی محورهای مواصلاتی، تعمیر و بازسازی گاردریل ها، شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی، شستشو و پاکسازی علائم انجام شده و در حال حاضر وضعیت محورها خوب و قابل بهره برداری هستند.

ایشان با تاکید بر آمادگی پرسنل اداره کل برای ارائه خدمات به زائرین افزود : تیم های  کنترل و نظارت جاده ای این اداره کل در محورهای مواصلاتی استان بر عبور و مرور و آرام سازی ترافیک با پلیس راه استان همکاری می نمایند.

وی با اشاره به آمادگی مجتمع خدماتی رفاهی استان برای ارائه خدمات به زائرین حرم مطهر رضوی است گفت : مجتمع های خدماتی رفاهی یکی از عناصر مهم جاده ای است که می تواند نقش بسزایی در بهبود رفتار رانندگان و رفع خستگی و در نهایت ارتقای ایمنی جاده ای داشته باشد . لذا از تمامی مسافرین و رانندگان عبوری از استان تقاضا مندیم بمنظور رفع خستگی و خواب آلودگی بعد از هر دوساعت رانندگی در جاده های استان حتما در مکانی امن حداقل به مدت ۱۵ دقیقه استراحت نمایند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان توضیح داد: طبق سنوات گذشته علاوه بر گشت های مستمر راهداری، مرکز مدیریت راههای استان نیز از طریق دوربین های نظارت تصویری وضعیت های جاده ها را رصد کرده و در صورت بروز هرگونه ترافیک جاده ای و یا دیگر مشکلاتی از این قبیل در سریعترین زمان ممکن مرتفع خواهند شد.

وی در پایان افزود: با توجه به حجم بالای سفر در این ایام از مسافرین تقاضا می شود ضمن همراهی با نیروهای خدوم راهداری و پلیس راه پیش از حرکت وضعیت راه ها را از طریق سامانه ۱۴۱ بررسی کنند.