شناسهٔ خبر: 11736 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل آزادراه‌های سازمان راهداری در گفتگو با پایگاه خبری خبر داد:

نصب سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض در آزادراه قزوین - رشت تا پایان پاییز/ تخفیف ۲۰ درصدی پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی

عوارضی مدیرکل آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای از نصب پرداخت الکترونیکی عوارض در آزادراه قزوین - رشت تا پایان پاییز خبر داد.

محمدامین نصرالله زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر سه آزادراه تهران-قم، تهران‌-‌پردیس و اهواز- بندر امام به سیستم پرداخت الکترونیکی عوارضی (ETC) مجهز هستند، گفت: نصب این سیستم در آزادراه‌های قزوین - رشت، قزوین - زنجان، زنجان - تبریز، آزادراه ساوه - همدان و به تدریج در سایر آزادراه‌های کشور دنبال می‌شود که آزادراه قزوین - رشت تا پایان پاییز به سیستم ETC مجهز خواهد شد.

وی با اشاره به نحوه خرید برچسب‌های الکترونیکی عوارض گفت: متقاضیان می‌توانند از سامانه اینترنتی پرداخت الکترونیکی بانک مسکن، مراجعه حضوری به شعب این بانک و همچنین از محل عوارضی‌ها نسبت به خرید این برچسب‌ها اقدام کنند. با خرید این برچسب‌ها دیگر نیاز به توقف در گیت‌های عوارضی نیست رانندگان در صورت داشتن این برچسب‌ها می‌توانند از گیت‌های «پرداخت الکترونیکی عوارضی» بدون توقف عبور کنند و مبلغ عوارضی از حساب آنها کسر می‌شود.

مدیرکل آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پرداخت الکترونیکی عوارضی علاوه بر اینکه صرفه جویی زمان را در پی دارد، رانندگانی که به جای پرداخت نقدی به روش الکترونیکی استفاده کنند مشمول تخفیف ۲۰ درصد در پرداخت عوارضی می‌شوند ضمن آنکه این برچسب‌ها برای تمام آزادراه‌‌‌های کشور به صورت سراسری قابل استفاده است.

نصرالله زاده گفت: پارامتر زمان برای این برچسب‌ها تعیین نشده و تا زمانی که اعتبار آن به اتمام برسد قابل استفاده هستند./