شناسهٔ خبر: 117384 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در محل سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری انجام گرفت؛

بررسی خدمات مهندسی و ساخت در هیأت چهار نفره استان قزوین

هیات چهار نفره قزوین جلسه هیأت چهار نفره استان قزوین در محل سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قروین)، سیدعلی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی در این جلسه که با حضور معاون عمرانی استاندار، شهردار قزوین و رییس سازمان نظام مهندسی برگزار شد، با اشاره به دستور کارهای جلسه گفت: استفاده از خدمات سازندگان مسکن و ساختمان تا پایان عملیات نازک کاری مطابق با دستورالعمل سازندگان مسکن و ساختمان و همچنین تعمیم استفاده از خدمات سازندگان مسکن و ساختمان در ساخت و سازهای دیگر شهرهای استان از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

دبیر هیأت چهار نفره استان بیان داشت: بهره گیری از خدمات مهندسی در تمامی ساخت و سازهای واحدهای صنعتی، تولیدی و دامداری و استفاده از خدمات شرکت های حقوقی دارای صلاحیت در بخش طراحی و نظارت در ساختمان های گروه دال نیز در دستور کار قرار داشت.

سید علی هاشمی بر لزوم کنترل نقشه های معماری تاسیسات مکانیکی و برقی از سوی سازمان انش نشانی و خدمات ایمنی در ساختمان های گروه ج و دال از جهت رعایت موارد مربوط به حریق تاکید کرد .

مدیر کل راه و شهرسازی به مصوبات قبلی هیئت چهار نفره مبنی بر استفاده از خدمات انبوه سازان مسکن و ساختمان جهت احداث ساختمان های ده طبقه و بیشتر تاکید کرد و افزود: اخذ ضمانت های لازم از سوی شهرداری برای ساختمان های گروه دال به جهت اجرای بند ۱۴ ماده ۵۵ رفع خطر پروژه و همچنین تبصره ۸ ماده ۱۰۰ قانون‌ شهرداری مبنی بر اخذ گواهی پایانکار و یا گواهی عدم خلاف در ساختمان های ناتمام قبل از هرگونه معامله در دفاتر اسناد رسمی ضرورت دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی تاکید کرد: بازنگری در تعرفه خدمات مربوط به نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک به انصمام گردش کار ارائه این خدمات از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.