شناسهٔ خبر: 11739 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو سابق شورای مرکزی نظام مهندسی:

ابلاغیه آخوندی به همه ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی تسری پیدا کند

عزت الله فیلی یک عضو سابق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی، با تائید ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم این ابلاغیه در مورد همه ارگان‌ها و سازمان‌ها اجرایی شود و نظام مهندسی جایی برای اعضای آن باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رئیس سابق نظام مهندسی لرستان با تائید تصمیم وزیر راه و شهرسازی در منع کارکنان وزارت کشور و شوراها و شهرداری‌ها برای حضور در انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی، گفت: چرا باید در حالی که جمعیت قابل توجهی از مهندسان و به ویژه نیروی جوان فارغ التحصیل در انواع شاخه‌های مهندسی بیکار هستند، افرادی از ارگان‌های دیگر دولتی با چند شغله شدن، این فضا و حق اعضای نظام مهندسی را اشغال کنند. این حقی است که در سال‌های گذشته از اعضای نظام مهندسی گرفته شده و به نظر من این منع شدن به همه ارگان‌های دولتی تسری پیدا می‌کرد.

عزت الله فیلی در گفتگو با اسکان نیوز با بیان اینکه روند فعلی صدور پروانه و اجرای پروژه‌ها دارای اشکالات اساسی است، گفت: این درست نیست که یک نفر هم پروانه ساختمانی را صادر کند و هم برای اجرا اقدام کند و در نهایت هم آن طرف میز بنشیند و به عنوان یک نهاد صنفی حق و حقوق اعضای نظام مهندسی را مطالبه کند.

این عضو سابق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی بر موافقت بخش عظیمی از اعضای نظام مهندسی با ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: به نظر ما این ابلاغیه باید به تمامی ارگانها و سازمانهای دولتی تصری پیدا می کرد تا تمام مدیران بدانند که قرار نیست سازمان نظام مهندسی فضایی برای امور حیاط خلوتی آنها باشد.

فیلی افزود: چطور در حالی که حتی یک مهندس ناظر فرصت حضور بالای سر پروژه را ندارد، یک مدیر با چند شغل می‌تواند مسئولیت‌های مهم در هیات مدیره نظام مهندسی را به درستی اجرایی کند؟ قطعا این افراد نمی توانند به وظایفشان عمل کنند و بسیاری از ضعف‌ها و اشتباهات را با مسائل دیگر می‌پوشانند.

این عضو سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه قطعا با این دستور جلوی بسیاری از سوء استفاده ها و رانتها گرفته می شود، افزود: من سال‌ها در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی بوده‌ام و به خوبی می دانم که چند شغله بودن اعضا و مدیران در نظام مهندسی چه اشکالاتی را به وجود آورده است و یکی از مهمترین آسیب‌های این کار همان امضا فروشی مهندسان و مدیران سطوح بالایی است که تبدیل به یک ننگ برای سازمان نظام مهندسی شده است./

نظر شما