شناسهٔ خبر: 117404 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شش ماه اول سال ۱۴۰۱ رخ داد؛

جابجایی ۳ میلیون و ۸۰۰ تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر گفت : در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۱ مجموعا ۳ میلیون و ۸۰۰ تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر جابجا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر گفت: در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۱ مجموعا ۳ میلیون و ۸۰۰ تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر جابجا شد.

مهدی شهابی افزود : بر اساس آمار بارنامه های صادره در شش ماه اول سال جاری با انجام ۲۴۳ هزار سفر باری مجموعا  ۳ میلیون ۸۰۰ تن کالا  از مبدا  استان بوشهر به سایر نقاط کشور حمل شده است.

وی افزود : استان بوشهر با این حجم جابجایی کالا ۱/۷درصد  از حجم بار کل کشور را به خود اختصاص داده است و در رتبه ۱۸ کشوری قرار دارد.

شهابی ادامه داد : در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳ میلیون ۹۰۰ تن کالا با انجام ۲۴۶ هزار سفر باری از مبدا  استان جابجا شده  شاهد کاهش ۲/۵ درصدی  در بخش جابجایی بار و ۱/۲ درصدی در بخش سفرهای باری هستیم .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت : کالاهای جابجا شده  عمدتا مواد اولیه (پلی اتیلین،کوداوره و استایرن )و همچنین سیمان ، سوخت و برنج بوده و مقاصد حمل نیز شهرهای تهران ، مشهد ، شیراز و تبریز بوده است .

وی از آمادگی کامل بخش حمل و نقل برای جابجایی کالای اساسی مورد نیاز مردم خبر داد و افزود : استان بوشهر با برخورداری از ۶ هزار ۴۳۵ دستگاه ناوگان در بخش بار و وجود ۱۵۴ شرکت حمل و نقل بار ، آمادگی لازم را برای حمل کالای اساسی مورد نیاز مردم و همچنین تولیدات صنایع و کارخانجات  موجود در استان را دارد .

.