شناسهٔ خبر: 117441 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شش ماهه سالجاری؛

جابه جایی کالا در ایلام ۸ درصد افزایش یافت

جابه جایی کالا مرز مهران مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: یک میلیون و ۱۰۳ هزار تن کالا در ۶ ماهه سالجاری از طریق ناوگان حمل ونقل این استان جابه جا شده است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)؛ سیدزاهدین چشمه خاور با اشاره به اینکه این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است اظهار داشت: این میزان حمل کالا توسط ۷۲ هزار سرویس (بارنامه) جابجا شده که این مقدار ۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: سیمان، گندم و انواع مصالح ساختمانی بیشترین میزان کالاهایی بوده که در این مدت توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: سالانه بیش از ۹۸ درصد جابجایی کالا در داخل استان توسط بخش حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد که این بخش دارای قابلیت ها و امکانات گسترده ای در سطح کشور است.

چشمه خاور تاکید کرد: رسیدگی به تخلفات حوزه حمل و نقل کالا در قالب کمیسیون‌های ماده ۱۱، ۱۲ با نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مردم می توانند از طریق شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ و یا تلفن گویای ۱۴۱ شکایات خود را جهت پیگیری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام منعکس نمایند.

۵۳ شرکت حمل و نقل کالا در استان ایلام فعال هستند، حدود هفت هزار راننده نیز در بخش حمل و نقل بار در استان ایلام مشغول کار هستند.