شناسهٔ خبر: 117462 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تا نهم مهرماه سال جاری :

اجرای طرح ویژه جابجایی زائران رضوی ادامه دارد

مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت: طرح ویژه جابجایی زائران رضوی تا نهم مهرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران  ،حسن جهانیان خاطر نشان ساخت : با توجه به استقبال مردم و حجم بالای زائران امسال حداکثر ناوگان حمل و نقل مسافری استان برای جابجایی آن ها اختصاص داده شده است و روند اعزام زائران به مدت هشت روز و تا نهم مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در سامانه‌های اینترنتی روز فروش و پیش فروش بلیت سفر در تمامی سرویس‌ها اعم از سرویس های ثابت و فوق‌العاده ارائه می‌شود و فروش بلیت در سامانه فقط بر اساس کد ملی خواهد بود.

جهانیان ادامه داد:  امکان خرید بلیت برگشت زائران از استان و شهر مبدا سفر فراهم شده است، و سامانه مکانیزه لیست انتظار بلیت اتوبوس بین‌شهری به صورت محدود برای مسافران فاقد بلیت بازگشت از پنجم مهرماه در پایانه امام رضا(ع) مشهد راه اندازی شد.

وی بر اهمیت راه‌های استان در سفر به مشهد مقدس و تأمین ایمنی در محورهای مواصلاتی تحت پوشش تأکید کرد و افزود: از ابتدای سال جاری ارتقای ایمنی در ارتباطی استان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از عملیات ایمن سازی محورهای استان جهت سهولت در تردد زائران خبر داد و افزود: فراهم ساختن مسیری ایمن برای تردد زائران از اولویتهای مهم فعالیت حوزه راهداری در این زمان است.

وی تصریح کرد: استقرار مستمر گشت های راهداری ، اجرای عملیات روکش آسفالت ، لکه گیری ، نصب نیوجرسی و گاردریل، ترمیم روشنایی ، نصب علائم و خط کشی ، پاکسازی حریم ، آشکارسازی و ایمن سازی نقاط پرتگاهی و نقاط پرخطر و نصب بنرهای هشداردهنده و آموزشی در محورها از جمله اقداماتی است که با اولویت ویژه در مسیرهای عبوری زائران انجام شده است.

جهانیان تصریح کرد: بر اساس شیوه نامه طرح ویژه بازگشت زائران رضوی با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در ایام دهه پایانی دهه صفر، صدور صورت وضعیت دربستی تا نهم مهرماه ممنوع است و محدودیت‌های شبکه برای شرکت‌های حمل و نقل مسافربری و ناوگان برای خدمات رسانی به زائران رضوی از مبدا سراسر کشور تا تاریخ یادشده حذف می‌شود.