شناسهٔ خبر: 117492 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد؛

 اخذ سند تک برگ ۱۳۰۰ هکتار اراضی دولتی شهرستان کاشان

مجتبی آراسته - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از تثبیت مالکیت و اخذ سند تک برگ یکهزار و ۳۰۰ هکتار اراضی دولتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اظهار داشت: در راستای اجرای قانون حدنگار، صیانت از حقوق بیت المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی ملی، اخذ اسناد تک برگی از اولویت‌های کاری این اداره بوده است.  

 وی گفت: براین اساس و مطابق با سیاست گذاری های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، سند تک برگ یکهزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی دولتی شهرستان کاشان به نام دولت و با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان افزود: از این میزان، ۸۰۰ هکتار از اراضی دارای سند دفترچه ای بودند که با پیگیری‌ها و اقدامات بعمل آمده به اسناد تک برگی تبدیل شدند.  

 وی با اشاره به اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حدنگاری اراضی ملی است، گفت: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد.  

آراسته با اشاره به اراضی دولتی واگذار شده در راستای تامین خدمات در محدوده وحریم شهری اذعان داشت: در راستای تخصیص زمین به ادارات، شهرداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی و ... از جمله آموزش و پرورش، آب و فاضلاب، سازمان انتقال خون، صنعت معدن و تجارت، منطقه ویژه اقتصادی، خیرین مسکن ساز و ... پیگیری‌های لازم انجام پذیرفته است.