شناسهٔ خبر: 117532 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده در برخی استان‌ها/ رگبار،رعدوبرق و وزش باد شدید در هرمزگان، کرمان و سیستان طی ۵ روز/هشدار نسبت به فعالیت‌های دریایی در شمال کشور

بارش باران در شهر کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش پراکنده در برخی استان‌ها وضعیت جوی کشور را برای روزهای آتی اعلام کرد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۸ مهرماه و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب برای مناطقی از هرمزگان،  جنوب کرمان و سیستان وبلوچستان، رشد ابرهای همرفتی گاهی همراه با رگبار پراکنده و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گردوخاک رخ می‌دهد.

نقشینه ادامه داد: امروز در مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی، فردا و پس فردا در گلستان، خراسان شمالی و بلندی‌های مازندران، سمنان و شرق تهران در برخی از ساعت‌ها، بارش پراکنده، همراه با رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده  است. همچنین فردا و پس فردا، وزش باد شدید در شرق و شمال‌شرق کشور مورد انتظاراست  و همین شرایط  در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی که می تواند سبب گردوخاک در مناطق مستعد شود.

وی با اعلام اینکه امروز و فردا دریای خزر مواج و متلاطم است گفت: در مناطق ساحلی دریای خزر هشدار زرد صادر شد  که هموطنان باید نسبت به فعالیت‌های دریایی و تفریحی طی روزهای اعلام شده احتیاط لازم را داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران امروز و فردا غبار صبحگاهی دارد. فردا تهران در ساعت‌های بعدازظهر افزایش ابر دارد که در مناطق جنوب استان تهران امروز وزش باد شدید است و سبب خیزش گردوخاک می شود. بیشینه دمای امروز تهران ۳۴  و فردا به ۳۱ درجه می‌رسد. کمینه دمای امروز پایتخت در ایستگاه مهرآباد ۲۱ درجه سانتیگراد گزارش شد.