شناسهٔ خبر: 117550 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان هشترود مطرح کرد:

شروع عملیات درزگیری و ترک گیری راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان هشترود

عملیات راهداری هشرود رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان هشترود از شروع عملیات درزگیری و ترک گیری راههای روستایی حوزه استحفاظی هشترود بطول ۱۵ کیلومتر خبر داد.

‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی وحید آخوند زاده؛ رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان هشترود گفت :برای  نگهداری و پیشگیری از اضمحلال  عمر آسفالت راهداری وحمل ونقل جاده ای هشترود   اقدام به انجام عملیات درزگیری و ترک گیری در بیش از ۱۵ کیلومتر از راههای روستایی با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان کرده که اکنون بابهترین کیفیت در حال اجراست.

آخوندزاده اضافه کرد : در این روش که بوسیله دستی انجام می شود ابتدا درز ترکها بادگیری شده وسپس با ریختن قیر امولسیون آب بندی و بلافاصله بوسیله پاشیدن ماسه شکسته اقدام به پرکردن ترکها و پوشیدن سطح قیر می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان هشترود در پایان  یادآور شد : با توجه به شرایط موجود و کمبود اعتبارات ابلاغی، نگهداری راهها از مهمترین وظایف این اداره میباشد لذا انجام این اقدامات عمر سطح لایه آسفالتی راه را طولانی تر کرده و از نفوذ آب به لایه های زیرین جلوگیری میکند و در نتیجه زمان لکه گیری نیز برای مدتی به تأخیر خواهد افتاد.