شناسهٔ خبر: 117561 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۶ ماهه نخست سال جاری صورت گرفت:

حمل بیش از یک میلیون تن کالا از مبدأ استان البرز

جابه جایی کالا رئیس اداره حمل ونقل کالای راهداری البرز از حمل یک میلیون و ۲۸۳ هزار تن کالا از مبدأ استان در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، حسین پرویزی گفت: در نیمه نخست سال جاری یک میلیون و ۲۸۳ هزار تن کالا از مبدأ استان به اقصی نقاط کشور حمل شده است که این امر نشان از ظرفیت شرکت‌ها، تعامل مطلوب صاحبان کالا و استفاده مطلوب از ناوگان حمل و نقل کالای استان دارد.

وی افزود: تعداد بارنامه‌های صادره توسط شرکت حمل و نقل کالای فعال در استان برابر با ۳۹۹ هزار و ۳۵۰ مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۶ درصدی همراه بوده است که با برنامه‌ریزی این اداره‌کل تا پایان سال شاهد تغییرات بیشتری در این حوزه خواهیم بود.

رئیس اداره حمل و نقل کالای راهداری البرز به سهم شهرستان‌های استان در جابه‌جایی کالا در این بازه زمانی اشاره کرد و گفت: سهم ناوگان حمل و نقل کالای شهرستان فردیس ۹ درصد، اشتهارد ۱۸ درصد، کرج ۲۴ درصد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجموع ۲۴ درصد و سهم شهرستان نظرآباد ۲۵ درصد بوده است.

این مسئول با بیان اینکه مقصد اصلی بارهای استان به ترتیب استان‌های تهران، قزوین، گیلان، مازندران، بندرعباس و اصفهان اعلام شده است، گفت: با توجه به وجود شهرک‌های صنعتی اشتهارد، بهارستان، سیمین دشت و کوثر و...  عمده محصولات جابه‌جا شده از البرز انواع محصولات کشاورزی، فروارده‌های نفتی، لبنی و ضایعات آهن را شامل می‌شود.