شناسهٔ خبر: 117574 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شش ماهه اول سالجاری؛

جابجایی مسافر در ایلام 74 درصد افزایش یافت

جابه جایی مسافر مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: میزان جابجایی مسافر نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان 74 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پیگاه خبری وزرات راه و شهرسازی(ایلام)؛ سید زاهدین چشمه خاور  با اشاره به آمار سفر و مسافر بوسیله ناوگان حمل و نقل عمومی از مبدا استان به سایر نقاط کشور در بازه زمانی یاد شده (نیمه اول سال جاری)، اظهار داشت: این مدت یک میلیون و ۹۶ هزار و ۸۷۵ مسافر با تعداد ۹۵ هزار و ۷۲۰ سفر جاجا شده‌اند.

وی افزود: این‌ میزان جابجایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد و تعداد سفر نیز ۲۹ درصد افزایش افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر و شرکت های مسافربری و تاخیر در مبدا و حین سفر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و در صورت لزوم در کمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکتی، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی گردد.

وی به تردد وسایل نقلیه در استان اشاره کرد و یادآور شد: تردد وسایل نقلیه در جاده‌های این استان در بازه زمانی شهریورماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۲ درصد افزایش یافت.

چشمه خاور تاکید کرد: از آغاز سفرهای اربعین حسینی در شهریورماه، تردد تعداد هفت میلیون و ۷۳ هزار و ۲۹۹ وسیله نقلیه در جاده‌های استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۲ درصد افزایش نشان می دهد.

وی بیان کرد: بیشترین تردد به ترتیب سهم محور سرابله - ایلام ، ایلام - مهران و محور شباب - سرابله  بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به میزان تردد زائران در بازه زمانی یاد شده (شهریورماه) یادآور شد: این مدت سه میلیون و ۱۳۰ هزار و ۷۹۴ نفر از این مرز تردد (ورود و خروج) کردند.