شناسهٔ خبر: 117578 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

اجرای روکش آسفالت ۱۲۶ کیلومتر از محورهای مواصلاتی لرستان

اجرای روکش آسفالت ۱۲۶ کیلومتر از محورهای مواصلاتی لرستان در شش ماهه نخست ۱۴۰۱، روکش آسفالت در طول ۱۲۶.۵ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان لرستان اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، مرتضی شیروانی گفت: در شش ماهه نخست ۱۴۰۱، روکش آسفالت با ضخامت بیش از ۳ سانتی‌متر، لکه‌گیری، روکش حفاظتی و زودبازده(چیپ‌سیل، اسلاری‌سیل و فوگ‌سیل) در طول ۱۲۶.۵ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان لرستان در حوزه معاونت راهداری انجام شده است.

وی با بیان اینکه این میزان روکش جدای از پروژه‌های ساخت و توسعه راه روستایی بوده است، گفت: در حوزه ایمنی و حریم با نصب و به‌روزرسانی ۶۸عدد چراغ چشمک زن، نصب شش هزار و ۳۵۹ عدد انواع علائم اخطاری و انتظامی، ۱۴۳ عدد تابلو اطلاعاتی، خط کشی ۵۶۵ کیلومتر، نصب سه هزار و ۶۹۲عدد چشم گربه ای، استوانه و بشکه ایمنی، یکهزار و ۳۳۲ عدد سرعتکاه و ۱۶۸ کیلومتر شیار لرزاننده نسبت به ایمن‌سازی محورهای اصلی، فرعی و روستایی اقدام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه در این مدت جمع‌آوری، تعمیر، نصب و به‌روزرسانی گاردریل به طول ۲ کیلومتر و تهیه و نصب نیوجرسی به طول ۳کیلومتر انجام شده است، افزود: در حوزه‌ی رسیدگی به پرونده‌های حریم از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، یکهزار و ۷۹ پرونده بررسی شده که ۶۱۰ مورد آن منجر به صدور مجوز  شده است.

وی با اشاره به عملکرد حوزه ابنیه فنی اظهار داشت: در این حوزه نیز تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های پل چم‌گرگعلی سلسله، زیرگذر رازان، دیوار حائل پاعلم در محور پلدختر_اندیمشک، ابنیه فنی تجره در محور خرم‌آباد_بروجرد و تعریض پیچ سرنمک در محور خرم‌آباد_بیرانشهر صورت گرفته است.