شناسهٔ خبر: 117592 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شش ماهه اول سال جاری انجام شد؛

جا به جایی بیش از ۵۶۲ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در جاده‌های استان سمنان

IMG_20221002_074148_188.jpg رئیس اداره حمل و نقل کالا و مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از جابجایی بیش از ۵۶۲ هزار نفر مسافر در شش ماهه اول سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مجید عرفانی تبار با بیان اینکه طی شش ماهه اول سال بالغ بر ۵۶۲ هزار نفر سفر درون استانی و برون استانی خود را با ناوگان حمل و نقل عمومی انجام داده اند، افزود: این میزان جابجایی مسافر در قالب ۸۳۰۵۰ سفر انجام شده است.

رئیس اداره حمل و نقل کالا و مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان همچنین از فعالیت ۱۱۰۸ راننده در حوزه مسافر خبر داد و اظهارداشت: در این بازه زمانی ۱۴۵۶۴ سفر با اتوبوس، ۱۰۱۶۶ سفر با مینی بوس و ۵۸۳۲۰ سفر با سواری های عمومی بین شهری انجام شده که ناوگان مسافری شهرستان های شاهرود با ۳۰۸۲۸ سفر و سمنان با ۲۲۲۷۰ سفر بیشترین نرخ جابجایی را در شش ماهه گذشته داشته اند.

عرفانی تبار همچنین به فعالیت ۸۴۱ ناوگان مسافری اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری در استان اشاره کرد و گفت: ۴۰ شرکت مسافری در ۴ پایانه استان در حال خدمت رسانی به مردم و مسافرین است.

وی در ادامه نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی را یکی از وظایف مهم اداره کل خواند و یادآور شد: به منظور ارتقا ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسابل نقلیه عمومی با همکاری پلیس راه استان به طور مستمر در حال اجراست.

رئیس اداره حمل و نقل کالا و مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در پایان افزود: سامانه گویای ۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفر در استان می باشد.