شناسهٔ خبر: 117603 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شش ماهه نخست امسال صورت پذیرفت؛

افزایش ۲۳۱ درصدی ترانزیت خروجی از پایانه مرزی پرویزخان

کمیسیون اجرایی ایمنی راه های استان کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: ترانزیت خروجی از پایانه مرزی پرویزخان نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش ۲۳۱ درصدی حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) فریبرز کرمی اظهار داشت: امسال دو هزار و۵۷۰ دستگاه ناوگان حامل کالاهای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان خارج شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۷۷۵ دستگاه ناوگان از افزایش ۲۳۱ درصدی حکایت دارد.

وی افزود: همچنین تناژ ترانزیت خروجی از پایانه مرزی پرویزخان طی امسال ۳۵ هزار و ۲۴۲ تن بوده که نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته به میزان ۱۱هزار و ۵۳۴ تن ۲۰۵ درصد افزایش یافته است.

کرمی تصریح کرد: میزان ترانزیت ورودی از پایانه مرزی پرویزخان طی شش ماهه نخست سال جاری ۲۱ هزار و ۹۹۸ دستگاه ناوگان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۵ هزار و ۵۶۰ دستگاه از رشد ۴۱ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: همچنین امسال ترانزیت ورودی کالا از پایانه مرزی پرویزخان به ۶۱۴ هزار و ۲۸۷ تن رسید که در مقایسه با سال گذشته با ۴۲۷ هزار و ۷۴۸ تن، ۴۳ درصد رشد داشته است.

کرمی درباره میزان بارگیری از مرز به سمت کشور، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری ۹ هزار و ۷۲۱ دستگاه ناوگان نسبت به بارگیری از پایانه مرزی پرویزخان به سمت اقصی نقاط کشور اقدام کردند که در مقایسه با ۹ هزار و ۳۲۸ دستگاه ناوگان سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

وی همچنین میزان تناژ کالای بارگیری شده از پایانه مرزی پرویزخان به سمت کشور را طی شش ماهه امسال ۲۵۴ هزار و ۵۲۴ تن اعلام کرد که در مقایسه با ۲۴۰ هزار و ۵۸۵ تن در سال گذشته از افزایش پنج درصدی حکایت دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تصریح کرد: پایانه مرزی پرویزخان طی این مدت و حتی در ایام اربعین به صورت شبانه روز فعال بوده است.

انتهای پیام/