شناسهٔ خبر: 117609 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری ایلام:

سه میلیون و ۹۵۷ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند

تردد مرز مهران مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام با اشاره به آمار تردد مسافر و زائر از مرز بین المللی مهران در نیمه نخست سال جاری گفت: این مدت سه میلیون و ۹۵۷ هزار و ۶۸۱ نفر از این مرز تردد(ورود و خروج) کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)؛ سیدزاهدین چشمه خاور اظهار داشت: طی این مدت (نیمه نخست سال) سه میلیون و ۵۰۰ هزار و ۲۰۰ نفر ایرانی از مرز مهران تردد کرده اند که از این تعداد یک میلیون و ۸۳۲ هزار و ۱۲۱ نفر به کشور ورود و یک میلیون ۶۶۸ هزار و ۷۹ نفر نیز از طریق مرز مهران از کشور خارج شده اند.

وی افزود: همچنین در این مدت ۴۵۷ هزار و ۴۸۱ نفر اتباع خارجی از طریق مرز مهران تردد کرده اند که از این تعداد ۲۲۱ هزار و ۴۶۶ نفر به کشور ورود و ۲۳۶ هزار و ۱۵ نفر نیز از طریق مرز مهران خارج شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با بیان اینکه بیشترین حجم تردد زائران از مرز مهران در ایام اربعین در شهریورماه انجام شده است، یادآور شد: این مدت سه میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۰ نفر ایرانی و خارجی از مرز زمینی مهران به کشور عراق سفر کردند که از این تعداد زائر سه میلیون و ۳۴ هزار و ۵۴۲  نفر ایرانی و ۷۷ هزار و ۴۸۸ نفر زائر خارجی بوده‌اند.

در ایام اربعین امسال بیش از ۷۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کردند.