شناسهٔ خبر: 117614 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اعلام کرد:

خسارت ۱.۵ میلیارد تومانی سرقت تجهیزات ایمنی در محورهای مواصلاتی البرز

خسارت سرقت تجهیزات ایمنی معاون راهداری البرز گفت: امسال سرقت تجهیزات ایمنی در محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره‌کل یک و نیم میلیارد تومان خسارت به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز) حمید پرورشی، اظهارکرد: برای حفظ و نگه‌داری روشنایی در محورهای مواصلاتی استان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که متاسفانه امسال این اعتبار به طور کامل به استان تخصیص داده نشد.

 وی با اشاره به علت افزایش هزینه نگه‌داری روشنایی در محورهای مواصلاتی استان، افزود: یکی از دلایل، سرقت دائم کابل، سیم‌های برق و ترانس‌هایی است که در این محور جانمایی شده است و خرید مجدد آن‌ها هزینه اضافی را به مجموعه تحمیل می‌کند.

این مسئول بیان کرد: البته برای پیشگیری از سرقت‌ها اکیپ‌های راهداری با همکاری پلیس‌راه این استان در آزادراه گشت‌زنی می‌کنند و حتی تعدادی از سارقین را دستگیر و تحویل مراجع قانونی داده‌اند، اما سرقت‌ها همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه با تاکید براینکه متاسفانه سرقت‌ها فقط محدود به روشنایی‌ها نمی‌شود، گفت: سرقت علائم ایمنی، تابلوهای هشداردهنده، گاردریل و سازه‌های پل نیز سالانه خسارت زیادی به این اداره‌کل وارد می‌کند.

پرورشی با بیان اینکه راهداری البرز برای خرید و نصب مجدد این اقلام هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شود که می‌توانست در زمینه بهسازی جاده‌های استان صرف شود، افزود: امسال سرقت تجهیزات ایمنی و روشنایی در محورهای مواصلاتی تحت پوشش استان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت به همراه داشته است.

معاون راهداری البرز در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه سرقت و یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی جاده‌ای، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع داده و یا با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند.