شناسهٔ خبر: 117619 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه:

بیش از ۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن کرمانشاه وارد فاز اجرایی شد/مقاوم‌سازی ۷۲ درصدی واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک

شمس الله خدادادی مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۱۶۰ واحد مسکونی در کلانشهر کرمانشاه و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است از مقاوم‌سازی ۷۲ درصدی واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک خبر داد.

شمس‌الله خدادادی مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ارایه سند به واحدهای مسکونی روستایی و شهری کشور و مقاوم سازی واحدهای تحت مسئولیت آن بنیاد توضیح داد: بنیاد مسکن استان در ۹ شهرستان و ۳۰ شهر مشغول فعالیت است. در طرح نهضت ملی مسکن ۷۷ هزار و ۸۹۹ نفر ثبت‌نام کردند که تعداد متقاضیان موثر ۱۸ هزار و ۳۸۲ نفر برآورده شده است. از این تعداد متقاضیان موثر برای یکهزار و ۸۰۰ نفر تامین زمین در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر انجام شده که عملیات اجرایی این تعداد واحد نیز آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه با تاکید بر آمادگی آن بنیاد برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به تعداد متقاضیان موثر به شرط تامین زمین، توضیح داد: بنیاد مسکن استان علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در همکاری با اداره کل راه و شهرسازی استان در شهر کرمانشاه به عنوان مرکز استان و شهرهای بزرگ پروژه ۱۲ هزار واحدی را نیز در برنامه دارد. گام‌های اولیه اجرای این پروژه در خصوص موضوعات آزمایشگاهی، ژئوتکنیک، تهیه طرح تفصیلی پروژه، کمیسیون ماده ۵ و سایر موارد در همکاری با اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شده است. هم اکنون نیز عملیات اجرایی ۳۶۰ واحد آغاز شده و در برنامه است که به محض اخذ مصوبه ماده ۵ انجام عملیات اجرایی تمامی ۱۲ هزار واحد آغاز شود.  

پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی کرمانشاه ۳۰ درصد است

خدادادی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آغاز شده طرح نهضت ملی مسکن در استان را  بالای ۳۰ درصد  عنوان و همکاری مردم در مشارکت با اجرای طرح و همچنین بانک مسکن را در ارایه تسهیلات به سازندگان مناسب ارزیابی کرد.

مقاوم‌سازی ۷۲ درصدی واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک

وی در خصوص مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۱۸ هزار و ۸۱۷ واحد مسکونی روستایی در ۲ هزار و ۵۳۲ روستا در استان کرمانشاه وجود دارد گفت: تا کنون ۸۴ هزار و ۶۴۴ واحد مسکونی معادل ۷۲ درصد مقاوم‌سازی شده است که استان کرمانشاه رتبه های اول و دوم کشور را در موضوع مقاوم‌سازی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه ادامه داد: در برنامه است تا امسال ۳ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری کوچک مقاوم سازی شود که تمامی ۳ هزار واحد پرونده مقاوم سازی آنها تشکیل شده است. در انتظار تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی هستیم که کار مقاوم سازی این تعداد واحد نیز آغاز شود.

صدور سند برای حدود ۸۴ هزار واحد مسکونی استان

خدادادی در خصوص صدور سند به واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک اعلام کرد: از ابتدای اجرای طرح ۸۳ هزار و ۹۱۶ واحد بوده است که حدود ۷۲ درصد را پوشش داده است.

تهیه طرح هادی برای تمامی روستاهای استان

وی گفت: در استان یکهزار و ۷۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که برای تمامی این روستاها طرح هادی تهیه شده و اجرای طرح نیز در ۹۸۱ مورد اجرایی شده است که میزان اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان معادل ۵۷ درصد است.